•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 5 december 2008

Av Michael - 5 december 2008 21:39



Ja inte Krigarprinsessan utan Leo´s lillasyster som skadat bakbenet och fick 14 dagars ordinerad vila. Förstår ni hur svårt det är att ge en liten ettrig, studsande Border Collie förbud att vara sig själv...?


Liten söt, eller liten föresten hon är 8 månader och nästan lika stor som sin mamma men lika underbar. Hon och Leo lekte i somras och det märktes hur båda bokstavligen ÄLSKADE att springa runt på vår baksida med bollen.


Leo hade bollen och Xena skällde skiten ur han så man trodde hon sa "Ge hit bollen då" medans Leo studsa runt retfullt och tyckte att "där kan du stå och gläfsa för bollen är min" *asg*


Håller tummarna nu för att hon ska bli bra igen och slippa ha ont. Leo skadade sig oxå i bakbenet och var halt i över en vecka men det läkte och gick över som tur var...


Hoppas hennes matte läser detta och förmedlar mina och Leo´s tankar till henne...



Av Michael - 5 december 2008 15:15


Nej jag har bara haft häcken full sen jag vaknade imorse. Frukost sen ut med Leo i snöslasket och snöblandat regn. Efter det åkte vi till BR Leksaker och köpte 2 julklappar till vår son.


Va hemma strax efter 12 och då var vi hur trötta som helst. Ja eller JAG var utmattad eftersom jag inatt kanske sov 3-4 timmar max av någon oanständig anledning. Kollade efter tillverkningsprocessen till "Back to nature" som jag vill ha i mitt akvarium.


Och nu sitter jag här och gäspar käken ur led och funderar på om vi ska åka och köpa en blomma till min mamma som idag fyller 62 år... Om du läser detta mamma så: GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN !!!


Hon fyller idag, min dotter fyller den 9:e och min pappa den 13:e sen är det julafton och någon gång i januari fyller jag - - år... (Glöm detta nu) så det kommer vara full rulle en månad framöver känns det som.


Dags att åka till BlomsterHallen och införskaffa en blomma. Firar mina föräldrar tillsammans nästa helg med att bjuda dem på middag och "kanske" en liten present ;)


Ciao !


Av Michael - 5 december 2008 02:24



Men va fasen gör man när en tanke glider fram i natten och det inte går att släppa den. Jag sitter och söker på Google just nu efter mer fakta om en fiskart jag vill ha i akvariumet igen. Jag, eller sambon snarare vill ha Palettciklider igen för hon gillar dem och mest för att det är min favoritfisk och vem kan sluta se på denna otroligt vackra fisk...


Honans buk blir blodröd vid parningdags och hannens färger blir underbara vid rätt omgivning och om den trivs i vattnet. Annars blir den nästan färglös och ser sjuklig ut och de är ingen merit direkt. Hade önskat mig ett större akvarium men har verkligen inte råd med det så jag får klara mig med det lilla vi har så gott det går...


 På bilden ser ni hanen till vänster och honan till höger...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<<
December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards