•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 17 december 2008

Av Michael - 17 december 2008 22:09



Ja satt och skummade runt och fick se att jag ligger på plats 7 bland dem mest kommenterade bloggarna... Så otroligt roligt och allt är tack vare mina vänner ni som läser och skriver hos mig.


Nu kommer man kunna sova gott med denna vetskapen i nattmössan. Har tydligen 143 kommentarer/vecka så det kommer jag ju att jaga för att klättra högre upp. Gäller inget men kanske lockar det nya läsare ;)


Tack snälla ni som gjort detta möjligt... Betyder kanske inte mycket för er men en ljusglimt för min del.

Med detta vill jag önska er alla en God Natt


Kram Micke



Av Michael - 17 december 2008 19:24




Oh my god…


Magen är proppmätt och full av korv med bröd, eller bröd med korv hur ni nu vill ha det. Jag har alltid sagt korv med bröd och kommer så att göra vad än reklamen säger.


Sitter nu och smälter detta och försöker undkomma pressen från sambon och Marika som vill ha sina julklappar klara för avhämtning.


Just nu i skrivandes stund är din order klar Marika och du kan hämta upp när du vill. Och tydligen ska du göra det imorgon enligt ditt sms… ”Alles Gut

Frågan är om du inte ska komma ut till Överby på förmiddagen för vi ska dit och shoppa julklappar och handla mat. Hör av dig !


Blev änna sugen på lite micropopcorn faktiskt så jag ska nog tassa ner och poppa lite i micron. Väldigt enkelt med påse i micron som blir klar på 4 minuter utan att bränna vid ett enda majskorn.


Någon mer som är sugen ?

 

Av Michael - 17 december 2008 10:24





Tänk va tiden går fort…

Har nu bloggat i 17 dagar på denna blogg och har haft över 700 sidvisningar. På den gamla bloggen tickar tydligen sidvisningarna på för jag har över 900 där trots att jag inget skriver där. Undrar vem som hoppas på att jag ska skriva där igen, till dem kan jag säga gå till denna bloggen för Metro kommer jag aldrig blogga på igen…


Trivs mycket bättre här och alla jag höll kontakt med på Metro följde ju med mig hit och alla andra vänner som läser min blogg hittade mig här med så det kan inte bli bättre.


Hoppas nu att flera hittar in hit och att flera lägger till i sina favoriter *blink-blink* hehehe…

Alltid roligt med nya bloggare och nya bekantskaper som hälsar på och skriver av sig eller kommenterar mitt bloggande men även sitt eget skrivande…


AHHH !!!

Har en besvärlig och energislukande åkomma just nu, en FINNE på näsvingen… Gör skitont och hur ont det än gör ska man dit och klämma hela tiden… (Mitt dumma nöt) får badda med lite Acne medel och hoppas den försvinner annars blir jag vansinnig… :)


Kram Micke…



 

Av Michael - 17 december 2008 09:56



Häromkvällen följde jag med mina väninnor ut för en "helkväll med tjejerna"Jag sa till min make att jag skulle vara hemma vid midnatt, "Jag lovar"
Nåväl, timmarna passerade och margueritorna slank ner alldeles för lätt.
Omkring klockan tre på morgonen begav jag mig hemåt, ganska packad.
Precis när jag klev in genom ytterdörren satte gökuret i hallen igång att gala tre gånger.

Snabbt som ögat, då jag insåg att min make förmodligen skulle vakna till, gol jag ytterligare nio gånger. Jag var ganska stolt över mig själv över att ha kommit på en sådan snabb lösning (trots att jag var stupfull), för att kunna undkomma en förmodad konflikt med honom.

Nästa morgon frågade min make mig vilken tid jag kom hem, och jag svarade att jag var hemma vid midnatt. Han såg inte arg eller sur ut.

Pust! Jag klarade mig denna gång!

Sedan sa han

- Vi behöver ett nytt gökur.
När jag frågade varför, svarade han

- Ja, igår kväll gal göken i gökuret tre gånger, sedan sa den "Oh Shit" gol fyra  gånger till harklade sig, gol ytterligare tre gånger, fnissade, gol två gånger till och sedan snavade den över vardagsrumsbordet och pruttade...



Av Michael - 17 december 2008 07:41


Satt uppe sent igår inatt (igen) ja jag vet men igår var riktigt roligt. Satt och pratade med en vän på Facebook som flyttat till Göteborg. Lärde känna henne då hon jobbade på SAAB i Trollhättan...


Vi åkte samma buss och hade gemensamma vänner... (Lappen) och satt alltid en gemansam klunga längst bak i bussen och höll låda varje dag efter jobbet. Hon är lika trevlig att prata med, eller nu kanske jag ljög lite. Morgonen var inte bästa tiden att prata med Rebecka...


Hon satt alltid och sov och eftersom platsen oftast var ledig bredvid henne så satte mig sig där. I slutet förstod man att det inte alltid var bästa platsen för fröken hade ett sjuhelsikes morgonhumör... (sorry Becka) nu vet jag att hon lovade att läsa denna blogg så jag får skriva snällt... :)


Det var en rolig tid men hon slutade på SAAB och började jobba på Volvo där hon nu slutat eller uppsagd ja vet inte all fakta... Önskar henne all lycka i världen och hoppas du ska få ordning på din nya lägenhet... // Kram


Som ni ser har jag pyntat om igen... Ville ha nya färger & eftersom Ammis målat om fick jag göra detsamma.

Dags för frukost sen får jag hoppas att Marika hittar hit idag så vi får göra hennes julklapp färdig...


Kram Micke



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<<
December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards