•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 4 december 2008

Av Michael - 4 december 2008 23:32


Då är jag väldigt glad för att vår hyresvärd har fixat värmen i vår lägenhet ska ni veta. Förut hade vi 17-18 grader i vardagsrummet när vi kom ner men nu efter dom varit här och skruvat lite har vi över 22 grader och man får sitta i shorts...


Övervåningen är det alltid 24-25 grader och rena tropiska hettan ibland. Ja inte nu då för vår dotter fick tydligen ett spratt och lät fönstret stå öppet när det är 0.4 grader utomhus så det kändes efter att man kom upp till datorn...


Följt hockeymatchen och det kändes så skönt att FBK bröt Luleås segersvit på 10 raka matcher utan poängförlust. FBK vann med 5-3 och intog en 3:e plats i tabellen.


Förutom hockey har jag sett sista delen av "Fringe" (fy fasen Linda hur ska vi klara av detta avbräck) ;)

Vi har även skrivit julkort och frossat i oss räkmackor och det var inte fel för det var länge sen vi åt färska räkor...


Vad har ni gjort ?


Av Michael - 4 december 2008 17:19


Precis fyllt magen med ärtsoppa, pannkakor med sylt & grädde. Några knäckemackor slank ner med så nu ska jag smälta detta en stund. Senare efter hockeymatchen på webbradion blir det färska räkmackor...


Det som man blir förväntansfull av är alla kommentarer som droppar in. Hade inte ens så många på Metro, kan iofs bero på nyhetens behag men jag njuter för stunden om så är fallet... :)


Ska krypa ner i sängen en stund och se lite tv innan matchen börjar... Ikväll spelar:



Av Michael - 4 december 2008 13:19



Och det är sista för året...

Känns lite nervöst för just Båberg sålde vi jättebra senast vi va där. Nu vill man försöka nå den summan igen och hoppas att våra tavlor, mössor, julstrumpor ska locka någon köpare.


Marika blir svårflörtad men jag ska försöka mitt bästa och har jag tur så kommer Ammis på besök med. Några fler som bor nära Båbergs Träffen mellan Vänersbrg/Trollhättan är hjärtligt Välkomna...


Ringde till Santa Maria igen och nu fick jag ett nytt namn på kryddan och att den skulle finnas ute i affärerna. Den heter "Easy Cooking - Swedish Style Meatball" så nu får man ge sig ut i butikerna igen och se vad man finner. Skulle först kolla på "Willys" tyckte hon jagpratade med så det får bli dit först då...


Im Meatballing ! ;)

Av Michael - 4 december 2008 12:14


Santa Maria släppte en röd liten påse innan förra julen som såldes för välgörenhet. Alltså en del av försäljningen gick till behövande. Men behovet jag har då ??? Jag som förälskade mig i denna kryddmix och vill ha mer... Vem ser till att jag får stilla behovet ?


Ringde Santa Maria för ett tag sen och dem sa att det finns en kryddmix ute som ska heta "Easy Cooking - Köttbullar" men hittade "Bifteki Greek Style" & det var inte riktigt samma utan en aning starkare men inte sämre för den sakens skull.


Nu har jag mailat dem igen för den kryddan på julens köttbullar är ju höjdpunkten, näst efter svärmors omelett.

Sen ska man köpa prinskorv på (Håll i dig BabyMyz) LIDL... Ska ha Ingemar Johanssons prinskorv som är stora, tunna i skinnet och smälter ljuvligt i gommen... :) Tycker verkligen att ni ska ge den en chans för den smakar underbart gott. Visst kan man köpa Scan eller Roys men då får man små pyttekorvar som visserligen smakar gott men jag vill ha STORA...


Nyss ringde jobbtelefonen och en kund undrade om vi kunde brodera en namnlogga på Pikétröjor... 10x10 cm gick motivet i och jag frågade hur stort antalet var varpå han svarar (hör och häpna) 500 stycken... *GULP*

Höll på och smälla av, men fick sansa mig och tala om hur vårat företag är och hur vi jobbar och vad det skulle kosta om han bestämde sig för att vilja anlita oss...


Im in chock ! :D

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<<
December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards