•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 3 april 2020

Av Michael - 3 april 2020 17:43



Det är livsfarligt att kombinera

med kaffe tro mig.

 

Hon skulle "piffa" upp sovrummet sa hon.

 

- Kom hit och kolla en sak.

- Nej vi kan inte flytta på sängen sa jag.

- Jo kom nu annars gör jag det utan att fråga.

 

Kommer in i sovrummet där hon bläddrat

i en inredningstidning och insåg att man visst kunde

flytta på sängen om man gjorde som bilden i tidningen.

 

- Visst kan man, säger hon med ett leende.

- Gud va jag är bra.

- Visst älskar du mig.

- Vad har jag för val ?

 

Försöker hitta ursäkter för att detta inte ska ske

men nu springer hon som en sprinter med dammsugaren

och fnittrar glatt att det var på tiden det städades där inne.

 

- Sätt dig och blogga en stund så fixar jag detta.

Katterna slåss, hundarna vill på promenad (IGEN) huvudet

är helt uppåt väggarna och jag oroar mig för att vi inte ska kunna

öppna Loppisen 1:a Maj. Eller vi kommer ha öppet. Frågan är om någon vill/vågar komma snarare.

 

Känns verkligen som Sverige lamslagits av detta virus.

I början skojade man om det och idag vågar man knappt

nämna det på fel sätt. Satt och nynnade på en gammal sång som dök

upp i skallen men nu i efterhand insåg jag att MIN text var fel.

 

(Där kom leendet gående igen med gröna diskhandskar)

 

Älskar ju min hustrus leende så det är

inget man kan göra utan se glad ut och hoppas att

möbleringen blir som hon trodde annars får jag säkert

flytta tillbaka nu när hon troligen kommer vara helt slut...

 

"Fredagsmys, pyttsan" ;)

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards