•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 10 april 2020

Av Michael - 10 april 2020 19:18



Det funkade verkligen.

Tänkte chansa och se hur det gick

och jag klarade av det.

 

 

Göra tunga jobb med små avbrott för annat

fick mig att köra 4 kärrlast med sten sen samla upp

brännbart inför vår lilla påskbrasa i tunnan.

 

Sen grävde vi upp mer i vår stora nya rabatt.

Kommer bli stor men vi hoppas kunna odla massor.

Rabarber, potatis, morötter meloner (usch)

ja kanske lite rädisor och annat smått och gott.

 

Tänka sig att nästan hela dagen har vi burit

kortbyxor och kjol ute i sköna vädret och det

enda som stoppar mig nu är min trötta hjärna.

Precis den känslan jag söker...

 

Hann t.o.m lämna påskägg och påskhink

till mina barn och söta Nellie...

Fick bli hink till sonen för gulliga

påskägg är inte hans grej direkt.

 

Nu hoppas vi att dom är glada

och nöjda över påsken. Dom får ta hand 

om tandtrollen efter påskhelgen.

 

Älskar er mina underbara barn.

 

 

Av Michael - 10 april 2020 12:26



Men även Långfredag!

 

Har ni någonsin skrivit orden TELIA

så sopar de rätt på dig och önskar Glad Påsk.

Sen att dom ska avsluta abonnemangen för oss

på landsbygden verkar inte spela roll.

 

Säsongens första kund var nyss här och

handlade möbler till sitt nya hem.

Kul att kunna bidraga med en ny start till

ett billigare pris. Dessutom får vi massa plats

för nya saker, lådor och möbler.

 

Idag står städning på schemat.

Kommer en eminent gäst till oss över påsken

så det ska bli roligt.

Hoppas på god mat och sköna stunder ute i solen.

 

Ska även på hemligt uppdrag ikväll.

Lite "undercover mission" där vi ska kanske göra 

någon/några lite gladare...

 

Men nu städa! (suck)

Inte min starkaste gren i olympiaden

men jag får försöka dra mitt strå till stacken.

Tänk att lite hjälp gör hustrun glad.

En glad fru är en bra fru...

 

Misslyckas jag med städningen funkar det

alltid med god mat eller kaffe....

GLAD PÅSK 

 

 

 

 

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards