•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 6 april 2020

Av Michael - 6 april 2020 14:30



Alfons Åberg måste ha ADHD!

 

Funderat en stund på detta och det måste

vara så eller?

Hustrun skulle ge sig ut och städa hönshuset

och gav mig hårda restriktioner att INGET göra

kroppsligt... ( jo tjenare )

 

Kom ut i den sköna vårsolen och hade

lovat dyrt o heligt att inget göra.

Kollade min/vår rabarber och potatisrabbat

och sen tittade jag på spaden.

 

Kanske ska vända lite på jorden.

Hann väl knappt röra spaden förrän

- DU SKULLE JU INTE GRÄVA !!

- Jag gräver inte bara vänder på jorden.

- SAMMA SAK DIN DUMME FAN...

Ja kan ni tänka er, hon svor åt mig.

 

Slutade direkt och gick bort till hönshuset.

Vi pratade lite om att det kanske vore bra med en damm

till ankorna nära huset där de bor så jag gick och hämtade

spaden.

 

- Du gräver INGET!

Fick jag kastat på mig där hon låg på bänken

i solskenet.

- Nej jag SKA BARA markera storleken på dammen.

 

Tiden gick och efter 1½ timme hade jag markerat

och även grävt ur hela dammen. Fy satan va dum man är.

Är huvudet dumt så får kroppen lida.

TRO mig, den lider enormt just nu men jag är

nöjd med hur jag "markerat" ut dammen ;)

 

Va gör ni i solskenet?

Jag ska steka köttbullar sen ut och

kanske skruva upp fönster på växthuset...

 

Tjingeling

 

 

 

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards