•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 21 april 2020

Av Michael - 21 april 2020 20:44



Fantastiskt bra låt ( se längst ner )

Spelades flitigt på 90-talet.

 

Men inte det jag skulle prata om.

Känns som allt rullar på trots Corona tider.

Man får helt enkelt använda huvudet och ta sitt ansvar.

Vet med mig vänner som sitter i skiten rent ut

sagt och det gör ont.

 

Ska göra allt jag kan och förmår att

hjälpa honom på benen igen.

EN kan inte göra ALLT, men EN kan göra något.

En man som har det lite jobbigt nu men ändå

tänker han på att skänka till vår Loppis...

 

Tack Mikael!

 

Ser ut som om vi kommer sälja Korv & Bröd, kaffe & dricka

på öppningsdagen. Hoppas få klart vår gungställning som

jag köpt till mitt barnbarn så kanske besökares barn

få leka av sig en stund medans föräldrarna shoppar loss.

 

Nu har jag svamlat färdigt

och ska krypa ner. Kroppen mår rätt bra

och hjärnan är full av idéer och nya förslag 

så det kommer troligen inte dröja förrän jag somnar...

 

 

 

Av Michael - 21 april 2020 10:19



Har guld i mund...

 

Har aldrig fattat detta men 

det låter fint.

 

Efter en helvetes natt där jag somnade

runt 5-6 imorse så vaknade jag kallsvettig

med ett ryck och blodsocker på tok för lågt

ringde jag frun.

 

Mätte mitt socker och kastade sen i mig 

föda så jag stabiliserades till det bättre.

Nu sitter jag en stund så jag kan få tillbaka

huvudet innan jag ska fixa till det sista på lådorna.

 

En god vän beställde fruktlådor till sin butik.

Dom tar plats i verkstan så det ska bli skönt att

avyttra dom och ge plats för annat.

 

+12 utomhus sägs det men det är vindstilla

och solsken så det är säkert mycket varmare.

Hustrun som är på sista etappen tycker nog det

är en aning plågsamt i värmen så jag hoppas hon

tog med sig vatten.

 

- Fanns kvar lite sen igår...

fick jag till svar när jag ringde och fråga precis.

 

Ja nu måste jag sätta fart.

Musiken flödar, mediciner ska intagas och beställas

sen ut och kolla genom lådor och den spacklade

sänggaveln som ska bli skylt vid vägen...

 

Peace, Love & Understanding...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards