•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 28 maj 2021

Av Michael - 28 maj 2021 20:19



- Kolla mitt ben

sa jag till isabell och även hon kunde

konstatera att mitt vänstra ben hade svällt upp.


Verkar som jag belastat det väldigt mycket

för benet har inte svällt upp sådär tidigare.

Ja jo den gången jag fick ytliga blodproppar så skedde det

och det gjorde ont som i hvete.


Foten känns avdomnad och trots det sköna 

vädret låg jag inne och frös antingen av infektion

eller trötthet. Gick ut en stund och fixade det sista av trappsteget

till husvagnen som jag blästrat, rostskyddat sen lackat svart.


Tog även bort tramppinnarna för slipning

sen tog jag träolja och nu ser det vackert ut som siog bör.

Börjar bli mer och mer klar och igår när jag bjöd in hustrun

på en tankesmedja klagade hon på att det inte serverades 

sockerkaka.


Fick snällt ändra på det till idag och när hon kom hem

fick hon nybryggt kaffe och gyllengul och välsmakande

sockerkaka. Hon har det för bra denna älskade vackra kvinna. . . . . . .


Imorgon ska vi göra som Annika.

Vi ska turas om att klippa gräset, fiska, innan dom (Isabell & Danne)

ska kolla fotbollsmatch då VIF P06 spelar. . . . . . .  

Av Michael - 28 maj 2021 11:14



Försvann som en löning

på fredan.


Kom hem fick kaffe, ugnspannkaka

sen tog hon min iskylda vattenflaska och drog.

Iklädd shorts tänka sig, då måste det vara varmt ute.


Mina arbetsbyxor är på och inväntar

bara att sockerkakan ska bli klar innan jag kan gå ut

till husvagnen och städa upp lite.


Ja tänka sig, hjärnan mår bättre och även

om foten sväller som en boll ska jag göra lite roliga

saker idag innan jag känner mig besegrad.


Va ska ni hitta på denna helgen?


 

Av Michael - 28 maj 2021 08:40



OM någon sitter inne med fina 

delar är jag en spekulant. Just nu söker jag

en ny ryggrad, nya knän, ett par bättre axlar och kanske

uppgradera huvudkontoret en smula.


Men för fasen det är ju shortsväder.

Igår tog jag mig i kragen på kvällskvisten och fixade i 

husvagnen lite. Fixera bordet i matdelen, upp med klocka på

väggen och även upp med brandsläckaren.


Mätt upp längden för mattan "Greta" som ska inköpas

240 cm lång på RUSTA.

 

Känns väldigt bra med en grå matta när man campar och har med

sig en svart hund som fäller en del och ofta har smutsiga tassar.

Ser lite luggsliten ut på bilden och den föll vi för direkt.


Av vår fantastiska vän Meg Börjesson fick vi brev

igår eftermiddag och jag är så glad och tacksam för att hon

kan, vill och orkar med alla mina små beställningar.

Bild kommer senare Meg, ska försöka fästa den på underlaget

med Isabells hjälp för jag tappar tålamodet på sånt där. . . . .


Vi får nog ta och tanka gräsklipparen igen

för med dagar av regn sen sol får gräsmattan att växa så otroligt

fort och det ser vildvuxet ut och så kan vi inte ha det. Jag vill

ha en golfgreen utanför husets framsida. . . . . .


Men nu ska det göras hushållssysslor så det ser

ut som man kan fira helg i ett städat kök. TACO Fredag ! ! !

Presentation

Omröstning

ÄR DU SÄKER PÅ DIN RÖST INFÖR EU?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?
 VEM BRYR SIG...

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards