•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 30 maj 2021

Av Michael - 30 maj 2021 19:00



Och det här säger jag inte ofta.

Men med dessa 2 fantastiska dagar som vi haft

så fastnade årets första solbränna.


Fotboll igår och gräsklipparen idag

lade grunden för detta så nu ska den bara

bevaras så länge som det går.


Har firat hustrun idag med grillad kalv & gris

i olika smaker och till detta blev det potatissallad, grönsallad

och istället för tårta gjorde frun en kladdkaka som vi

avnjöt med jordgubbar och grädde.


Vädret har verkligen varit på vår sida

denna helgen och jag hoppas det fortsätter nästa vecka med.

Ska bli mer fiske om nu Isabell orkar eftersom hon ska 

gå upp till 4 timmar/dag på sin arbetsträning så håll tummarna.


Tror vi ska avsluta kvällen med

en film senare när vi går in om det inte blir för sent

vill säga. Vem vill gå in nu när det är så skönt.


Hoppas vi ses nästa vecka !

(som en okänd trubadur brukar säga)


SCWHING ! ! !



Av Michael - 30 maj 2021 10:42



Gårdagen. . . .


Igår var en dag som nästan alla andra

förutom att vi fick hjälpa andra istället för att

be om hjälp hela tiden. . . .


Först fotbollsmatch som inte gick vägen

sen hem och äta innan vi åkte över (så lat man är) med

bilen till grannen som fågelvägen bor 400 meter från oss

om man går över åkern.


Isabell grävde och domderade och jag hjälpte 

till lite där det behövdes. Efter det så tog vi oss en fisketur och

det var väl egentligen spiken i kistan. Vägen tillbaka efter fisket mot

bilen var den mest bittra promenad jag gjort för jag var gråtfärdig

vid bilen av smärta.


Ingen fiskelycka så valde vi att åka hem, starta grillen

och Isabell tillagade korvar som vi åt upp med god aptit.

Danne kollade Champions League med bitter insikt att hans

Chelsea inte skulle ha en chans mot Manchester City men dom blev 

mästare efter seger med 1-0 (tyvärr


Denna kaxiga unge får man dras med hela

sommaren nu och vetskapen om att Chelsea är segrare är

en sur, bitter känsla som svider men det får man ta.


Så har vi denna dagen. . .  Mors Dag !

Jag har ingen mamma i livet så jag får tända ett ljus 

och minnas det som var. Isabell firar sin dag med att vakna tidigt

iklä sig bikini och shorts för att sen grensla den nytankade gräsklipparen

och där har hon suttit några timmar.


Hon varvar det med kaffe, plantera, trimmer, pooldäcket

och jag blir helt utmattad av att se henne ränna runt som 

en orkan full av energi. Jag får återgälda det med god grillad middag

och något gott till kaffet. Bara jag kunde göra en god kladdkaka ! ! !


Tips på en kladdig, smetig härlig kladdkaka önskas 


 

Presentation

Omröstning

ÄR DU SÄKER PÅ DIN RÖST INFÖR EU?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?
 VEM BRYR SIG...

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards