•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 31 maj 2021

Av Michael - 31 maj 2021 20:09



Resten av tiden va ute.


Legat fram tills middagsdags (15) sen tog

vi tag i små måsten innan vi tog oss några timmar

med hund och fiske utan lycka denna gången igen.


Hade en annan plats i åtanke men orkade inte 

gå dit denna gången och naturligtvis fick vi rapporter

om flertalet abborrar och 2 stycken valar (Brax) som tydligen

var Peters rekord.


Troligen inget fiske imorgon utan 

vi försöker på onsdag så håll dig borta Peter (fniss)

för vi ska ha ALLA abborrar själva. (hahaha)


Nu blir det lite mys i soffan innan

sängen så jag hoppas det visas något bra på

tv annars kanske det blir film ikväll istället eftersom

ingen av oss orkade igår.


Äntligen har värken börjat släppa en aning

trots att jag suttit 2 timmar på hård betong som sitter

kvar i häcken fortfarande känns det som.


Imorgon kanske jag kan fortsätta med 

lite arbete. Har ett monument som stått i 3 år utan

något skett och igår gjorde jag flera saker där på kanske 20 minuter

så håll tummarna för att undrens inte tid är förbi.


Önskar god natt


 

Av Michael - 31 maj 2021 09:46



Ja ni ve det där som alltid står på

Facebook. Just nu vrider jag mig i plågor efter

helgens bravader eller vad det nu är som orsakat denna

hemska och vidriga smärta.


Varje andetag hugger som en kniv i ländryggen

och benen sprudlar och strålar smärta hela tiden så

trots att det är MASSA saker att göra så ska jag 

för en gångs skull lyssna på kroppen och Isabell.


Ni är säkert många som går genom samma saker

antingen med smärtor eller hjärnor som går på högvarv.

För er som är normala kanske inte inser hur jobbigt det

är att se det klippta gräset ligga där ute på mattan

och hånar mig.


- Kratta upp mig, det ser hemskt ut.

- Sitt inte bara där.

- Nej jag ska ta mina mediciner och lägga mig igen.


Har tusen saker jag VILL göra idag 

och försöka visa min hustru att jag visst kan slutföra

men jag ljuger för mig själv tyvärr.


Hoppas jag får njuta av denna underbara dag

lite senare för nu viftar jag med vit flagg och retirerar till

sovrummet och ser på film.


Presentation

Omröstning

ÄR DU SÄKER PÅ DIN RÖST INFÖR EU?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?
 VEM BRYR SIG...

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards