•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 26 mars 2022

Av Michael - 26 mars 2022 17:16



Läser ofta och sett på tv förr om alla dessa domedags preppers.

Ja ni vet dom där som tror att domedagen är på väg

och bygger skyddsrum, samlar på sig förnödenheter på olika platser.

 

Men min tanke häromdagen var att dom har kanske inte

så fel ändå. Min andra tanke är, varför har inte människor valuta i handen?

OM våra tillgångar skulle frysas har vi inget.

 

Banker kan krascha, hackas och hur ska man då kunna leva utan pengar?

Säger inte att man ska samla på sig högar med pengar i hemmet men kanske 

även där stoppa undan på olika platser i hemmet, sommarstugan, garage

eller liknande.

 

Fast om nu domedagen står vid tröskeln

kanske pangar är obrukbara....

 

Nog om detta.

Imorgon ska jag släpa hem en del av fiskegrejorna

som ligger i förråd. Ska rensa ur, göra rent, kolla linor

inför stundade fiske.

 

Hustrun börjar jobba imorgon så

då måste jag finna andra saker att sysselsätta mig med

än spela på mobilen och dagdrömma.

 

Sägs att snöoväder ska ramla in

framåt torsdag så vi väntar lite med att

byta till sommardäck. Kanske bara skrämselhicka men

bättre ta det säkra före det osäkra.

 

Ha en fortsatt trevlig helg alla

& tack för att ni hälsar på.

 

 

Presentation

Omröstning

ÄR DU SÄKER PÅ DIN RÖST INFÖR EU?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?
 VEM BRYR SIG...

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards