•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under juni 2024

Av Michael - Måndag 17 juni 07:51



Ja det skiljer sig inte så mycket faktiskt.

Ska inte måla fan på väggen riktigt ännu för det

finns fler ljusglimtar än mörker, trots det usla vädret.

 

Detta ska ju föreställa sommar väl?

 

Tur att vi har fotbolls EM att titta på.

3 matcher/dag och ikväll äntrar Frankrike planen

så då får vi se vilken skillnad Mbappe gör...

 

Igår spelade England och det var ingen vidare

match. Samma tråkiga fotboll tyvärr även om Jude Bellingham

gjorde matchens enda mål.

 

För stunden gör sig hustrun klar för att möta

världen utanför. 2 rådgivningar sen omfamna sin son som ska

vara här 2 veckor. Blir massa fotboll på schemat, träning, golf

och som avslutning EM fotboll...

 

Själv har jag nyss ätit frukost och kollar en gammal

kalkonrulle (American Ninja 3) och det är några år sen sist

men kamp scenerna är lika usla nu som då (hahaha) men

det duger att titta på. Vi kan väl säga som så att man missar

inte mycket när man bloggar.

 

Hur spenderar DU/NI denna veckan ?

Jobb, semester, kort ledighet ?

Av Michael - Fredag 14 juni 13:06




Det skulle ni allt vilja veta?

- Hallå!

- Hej! Är Michael hemma?

- Han sitter i soffan och latar sig.... (hmmm)

- Latar mig? jag äter middag.

 

Fram till mig sträcks en låda med en skruvdragare.

Klart du ska ha en sådan, så som du fixar och donar.

 

Till saken hör att min lilla Gröna (Bosch) trogna följeslagare

har efter 10 år börjat säga ifrån och tycker att nu är det snart

dags att gå i pension. Kolborstarna brukar ryka så förbenat så

nu kanske jag kan låta honom som bli "sjukpensionär" precis

som jag är.

 

2009 tyckte jag att 14.4V var precis det som jag ville ha

och nu efter 10 år så har jag fått en på 18V.... Vilken lycka

för en gammal gubbe som mig.

 

Skall inviga den med att sätta ihop insatsen till cykelkärran

när den nu ska få en makeover. Hade en tanke på att gå ner och

inviga det nya spöt och rulle men det hänger oväder i luften och det

gillar varken jag eller hundarna så jag håller mig hemma. 

 

Vi får sitta här och lyssna på alla glada, överförfriskade studenter

när de tutar, skriker, sjunger förbi utanför. Får hoppas de kan få göra

sitt uttåg till plantaget utan oväder...

 

Va händer hos er i helgen?

 

 

Av Michael - Tisdag 4 juni 15:48




Ja det verkar som antibiotikan gör nytta.

 

Promenaderna utökas och det känns rätt bra

så snart kan jag nog promenera ner till stan igen.

Ryggen och lungorna är påverkade för det är lugn

takt som gäller för annars låter jag som Elitloppet

ner för Dalbobron.

 

Brukar ni också hålla andan i höga backar för

att slippa skrämma andra som man möter. Låter ibland

skrämmande även för mig för så KASS kondition har jag.

 

Imorgon ska man tydligen bli gräsänkling så då får man

helt enkelt sysselsätta mig själv eftersom hustrun ska till

Göteborg och hennes son till Vargön för fotboll...

 

Kan garantera att jag är utfryst från båda utflykterna

så jag och hundarna får snällt stanna hemma.......

 

Går ingen nöd på oss ändå.

Bara hoppas på fint väder så jag kanske kan ge mig

ut och doppa lite jigg i vattnet igen.

Av Michael - Söndag 2 juni 17:55




Foten svullen, illamående (antibiotikan) och

grymt trött och småvinglig (salongsberusad) ännu.

 

Många dagar kvar innan det tar slut tyvärr..

Jobbigast är att inte kunna lufta sig längre sträckor

hemifrån för då kommer ett avgrundsvrål från fotleden.

 

Hustrun hemma nu efter jobbet och ska troligen gå ner och bada

Daisy för det längtar hon efter. Jag ska baka pizza som ska 

avnjutas på altanen denna kväll.

 

Någon som hört åskan?

Mobilen sa att den skulle sluta rumbla runt om ett par timmar.

Vi har haft strålande solsken och nästan molnfritt hela dagen

så jag vet inte vad den surrar om.

 

Ska "sannolikt" komma stormar ikväll så ni får

tolka det som ni vill.

 

Ja kanske får revansch på Yatzy senare för gårdagen gick

verkligen inget vidare. Kom inte ens över 2oo p, ja ingen av oss

ärligt talat så vi får se hur det går idag.

 

Imorgon är det ny vecka och nya........ (säger inget)

Njut av ledigheten ni som ska börja jobba igen. 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

ÄR DU SÄKER PÅ DIN RÖST INFÖR EU?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?
 VEM BRYR SIG...

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards