•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under mars 2015

Av Michael - 30 mars 2015 00:25

  4 dagar lång...

Sen ska det firas påsk och 1 veckas påsklov efter detta.

På påsklovet är det MASSA undersökningar. Första startar 1:a April och det är inte

ens ett roligt skämt. Sen rullar det på med nya besök till Uddevalla igen. *suck*

 

 

Ska försöka med att ta en ny PW imorgon om vädret och fotlederna tillåter.

Med neurologiska besvär får man inte smärtan på posten som en träningsvärk

utan den kommer samma dag och botas med 665mg Alvedon så jag kan få sova lite.

 

 

Ska hinna med att fylla ett usb med massa musik till en vän som vill

dansa och köra sin egna PW... Hoppas musiken uppskattas :)

Lite musik får det bli innan sängen.

 

 

 

 


 

 

 

Av Michael - 27 mars 2015 14:58




Efter lunch imorgon........

 

 

Ja då är jag kvar i sängen med gigantiska plågor.

Och NI som påstår att träningsvärk är skönt förbannar jag till evighet.

Försökte komma igång efter promenaden med hunden så på med musiken

sen slå 2 flugor i en smäll...

 

 

1:a april ska jag till NÄL och medicin för nya äventyr.

Dom ville ha prover så jag luftade blodloppet med lite syresättning.

Hoppas att något positivt kommer ur detta eller om det är kört.

 

 

Inväntar frugan sen får det bli en tur med familjen till

Överby. Coop & Maxiska få besök så UR SPÅR !!!

Av Michael - 26 mars 2015 20:23

  Fattar ni eller ?

 

 

Det sker inte ofta och har säkert inte skett sen Gustav Wasa levde gissar jag.

Eftersom jag inte fick igång min promenad idag trodde jag att dagen

skulle gå till spillo som den alltid gör.

 

 

- Vi måste städa i "hans" rum en dag... sa frun igår om sonens röra.

Och när hon menade vi så var vi nog tvugna att vara 2 för det lilla stökiga

tonårsrummet. Idag när hon var på möte så drog jag igång. Var inte direkt motiverad

men nu jävlar va det dags.

 

 

Hustrun kom hem och var nog en aning förvånad.

själv var jag slut/utmattad efter 30 minuter. Liten paus sen åkte vi och handlade

och återvände med mat hem och frugan som hade tvättstugan gick vidare och jag

märkligt nog fortsatte utanför sonens rum med att städa.

 

 

Hoppas få mina mjukisbrallor så jag kan ta ut Prinsen.

Vi brukar turas om men hon springer som en skottspole mellan

broderimaskinen och tvättstugan så de minsta jag kan göra är att avlasta

henne från den turen....

 

 

Sköt om er !

Av Michael - 26 mars 2015 12:28




Tabbade mig igår...

 

Tog en PW och kom på efter kanske 3km att jag missat att slå

på telefonens GPS så där missade jag grovt.

Gjorde nästan 7km på under 1 timma och ville göra om allt.

Gå samma sträcka med mer motivation, MED gps:en på och se
om det bara var en slump...

 

 

Men gårdagens pungspark återkom inatt med snö.

Idag bara massa slask och snöblandat. Tänker inte sladda runt i slasket

och riskera hälsan så nu får det smälta undan.

 

 

Bara sitta inne, ladda upp.

Kanske träna upp benen på motionscykeln.

Skulle vilja ge mig på "plankan" och se hur många minuter

man klarar av. Ja om det nu blir några minuter alls.

 

 

Har ni provat den ?

Vad är DITT personliga rekord ?

 

 

 

Av Michael - 24 mars 2015 22:08




  • Små små saker kan reta gallfeber på mig men i slutänden inser jag att det är ingen idé att stånga skallen blodig på såna små triviala saker. Kul är det dock att få det ur systemet för ju längre det stannar där ju större kan problemet bli.
  • Dagens sköna väder har varit underbart. Fått gjort flera saker utomhus och även lekt med kameran lite och macrolinsen. Insåg dock att det saknas massa färger, blommor och prydnader i trädgården så det får jag rätta till på något sätt.
  • Tyvärr ska det bli kallare så jag får skjuta upp med att börja slipa på min nya sittbänk som jag hoppas ska bli som det ser ut i teorin. (huvudet alltså) Kan skena iväg en aning för man ser en sak och när jag sen startat blir det något helt annat...
  • Skönt att få skriva av sig en stund. Kan bara hoppas att någon läser för det vet man inte från dag till dag och som oftast har jag egentligen massa att få ur mig men kan inte bara sitta och gnälla hela tiden....

 

 

 

 

Av Michael - 24 mars 2015 15:05




Ja inte snö utan jag har rört till det igen.

Kanonväder ute, fram med utemöblerna städa

och sen glass i solskenet.

 

 

Prinsen ligger och solar och jag skulle ha planterat

mina fröer från England (Aklejor) men har naturligtvis slarvat bort dom.

En mycket god, nära vän köpte dom på en mässa till mig och nu

kan jag inte försköna min trädgård med alla prunkande färger.

 

 

Varit ute på lunchpromenad med min grannes

rottweiler "Nelly" som även lekte med Prinsen och det var roligt.

Lite mer värme så kan jag köra av plattorna med högtryck sen kan man

fira sommar med städad fin framsida.

 

 

Lite mat till mig och sonen sen sätta mig på baksidan

och njuta en stund av eftermiddagssolen.

Har ni lika underbart väder hos er denna dag ?

Av Michael - 21 mars 2015 17:25

Men det har varit fruktansvärt kall dag.

Nordliga iskalla vindar och trots solens gästspel tog sig

vinden genom t-shirt, hoodie & fleecetröjan.

 

 

Ändå rätt skönt och uppskattat att se klarblå himmel nu

och solens ljusa sken.

Har även lite färg på framsidan som jag hoppas sprider lite glädje

även om det är för tidigt för påskpyntet.

 

 

 

 

Saknar endast lite björkris men det får

sluta blåsa så förbenat att man kan ge sig ut på jakt.

Ska nog ha med mig kameran och macrolinsen och se om jag lyckas

jag med med att ta fina närbilder....

Av Michael - 20 mars 2015 20:31




K-dag...

Vilket vackert ord.

Inte räknat med det igår så jag somnade hårt och snabbt

med ett litet leende på läpparna.

Konstigt nog väcktes jag sent om länge av frun innan denne skulle till jobbet.

 

 

Hon jobbar 13-22 och jag väcktes 12:30...

Ingen energi alls idag men känner den återkomma nu

så vem vet vad man hittar på för galna upptåg efter jag rastat prinsen.

 

 

Alltid jobbigt att ha för många hamstrar i hjulet.

Ju fortare det snurrar, ju mer tankar får jag.

Ju mer tankar, snurrigare blir mitt liv.

Vore skönt att leva ett normalt liv, utan oro, utan att hämmas av negativa

tankar som får mig att fega ur hela tiden.

 

 

Men men nu till filmen sen vovven...

 

 

 

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards