•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Direktlänk till inlägg 29 januari 2009

Dödens Väntsal...

Av Michael - 29 januari 2009 09:52




Känns det som man sitter i just nu...

Enda som hörs är tv:n i vardagsrummet & det känns lite kusligt. Dotter hemma och är genomförkyld, sambon stensover med huvudvärk 4:e dagen i följd nu.


Själv sitter jag ensam här och näsan kliar och benen känns som uppspänt djurskinn ungefär. Inte vidare ont utan det känns att man gick en bit igår och jag är helnöjd med den sträckan vi gick.


På tal om väntrum... Kommer ni ihåg hur det var förr när man satt hos låt oss säga tandläkarn i väntrummet. Vita väggar, märkliga dofter och denna stora klocka på väggen som tickade högre och högre ju närmare klockan gick mot just din tid...


Efteråt var man lika urlakad och vit som väggarna och ville aldrig mera gå till tandläkaren igen. Minns en episod då min son skulle gå till tandläkaren och sambon preparerade han hur allt skulle gå till. Från spruta till borrning och om hur det sticker till när bedövningen skall ges.


Vad hon glömde tala om vara att när man ska ge sprutan numera får man bedövningssalva på tandköttet så när tandläkaren sa nu hade hon sprutat färdigt vänder sig min son till sin mamma och utropar:

- Men mamma det gjorde ju inte alls ont att ta spruta...

Tandläkaren log mot sambon och förstod att det var nog förvarning om spruta men vissa detaljer var bortglömda.


Min son är en liten spjuver hela han... Får inte alltid med orden i rätt väg men det låter underbart när det kommer ur han...

Igår frågade han sin mamma va det var som luktade konstigt, hans mor hade inte svar på frågan så han löste det själv med följande påstående:

- Kanske är pappas under armen parfym...

och hans moder höll med nickandes...


Imorse var han på G igen då han sömndrucken låg i soffan och kikade på tv innan vi skulle ut till taxin... Bad honom att sätta sig upp och äta upp sim macka då han kisade mot mig med sina trötta ögon och svara:

- Mmmm, snart ska bara hitta ut ur täcket först... sen blunda han och log pillimariskt...


Nog med mina anekdoter... Take Care !




 
 
Ammis

Ammis

29 januari 2009 16:10

"Sicken" kul son du har. Men barn kan ju "haspla" ur sig precis vad som helst ibland o. dom förstår ju inte själva hur roliga dom e´!
Tack för visiten inne hos mig, känner att jag har för lite bloggtid... svårt att hämta tid nånstans så det får väl bli va det blir. Ha det så gott.

Kramelikram

http://ammis.bloggagratis.se

 
Mickis

Mickis

29 januari 2009 20:44

Vad sköna kommentarer...

Såg att du är förkyld!
Krya på dig!

http://mermickis.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michael - Onsdag 8 maj 15:12

      Med att göra saker i mindre doser. Det gör lika ont efteråt men inte lika länge numera så jag har kortare tid att  behöva vila upp mig.   Igår tog jag dock i för mycket. Jag städade nere i hyresvärdens utrymme så det blir lä...

Av Michael - Måndag 6 maj 21:32

      Ja det var ett måste efter veckan som varit. Ryggen var inte snäll inatt och mina armar ska vi inte tala om. Säger som Ivan Boring:: - Svetten rann uppför ryggen.   Imorgon är det dags igen för ett besök till Bildoktorn före s...

Av Michael - Söndag 5 maj 14:57


      Kan bara hoppas att ni kan förlåta mig. Känner jag Tobbe rätt kommer hans pekfinger upp i luften och ett stort ICKE!!!   I gårdagens inlägg skrev jag att våra hantlar skulle väga 17 kg. Att läsa på hantlarna utan glasögon är i...

Av Michael - Lördag 4 maj 22:00

      Utan att attackera varandra, utan hårda ord kastat mot varandra (mest från min sida) så enades vi gemensamt hus hjon och härskarinna om att göra iordning altanen tillsammans.   Altanen är nu skurad, rengjord och nu ska vi bara...

Av Michael - Lördag 4 maj 13:50


          Staden faller inte alla i smaken men jag är född här och kommer begravas här med.   Får hoppas att hustrun stannar med mig för gott eller om hon skiljer sig för att dra söderut där hon hellre vill bo. (Göteborg) Får se...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards