•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under september 2014

Av Michael - 25 september 2014 21:52




Ingen vidare avslutning på kvällen.

HÅRDA ord, ilska, raseri, idioti.....

 

 

Massa ångest efteråt och som vanligt är jag

boven i dramat.

Röken kommer inte lägga sig på ett tag gissar jag.

Många utlösande faktorer som kommer hindra mig från att

somna inatt.

 

 

Vet inte hur detta kommer sluta men tror

inget gott kommer ut av att kriga vidare.

Läkandet blir inte enklare av: "ryck upp dig, sluta gnäll, sitt inte bara där och tro allt ska kastas i famnen på dig..." Aldrig hävdat att jag tror

saker ska lösas av sig själv.

 

 

Biter ihop... sjunker under... slutar känna efter...

 

 

Sköt om er...

 

Av Michael - 25 september 2014 12:56




Glömmer man av får huvudet lida.

Man borde kunna ha lärt sig något under livets gång

men icke sa nicke.

 

 

Upp klockan 7...

In med sonen i duschen sen ge han frukost

innan han ska till skolan.

Förvånansvärt gick allt som på räls utan protester.

 

 

Själv skulle jag till VC för konsultation, provtagning

och förnya läkarintyget.

Sen till Vargön och rasta Vilda.

 

 

NUU...

12:30 tog jag "frukost/brunch" eller huvudvärkshämmande

mackor så man kan slippa pulserandet i pannan.

Om 1 timma kanske man hunnit ikapp och mår bra igen.

 

 

Soffhäng en stund...

 

Av Michael - 23 september 2014 14:35

 




Varken jag eller vädret vet hur vi ska ha det.

Mår inte dåligt, men inte bra heller.

Oroat mig för en liten svullnad på höger höft.

 

 

Och för att inte döpa mig själv till hypokondriker

så bad jag frun känna efter igår kväll och det är en förändring

som inte känns rätt och som funnits där ett tag.

 

 

Får helt enkelt be läkaren kolla

upp det på torsdg.

Gräsänkligen idag igen så man får försöka roa

sig på egen hand här hemma.

Soffhäng och kolla film får det bli....

Av Michael - 22 september 2014 17:57





09:00 - 11:00...

 

 

Helt slut psykiskt efter 2 timmar hos psykologen.

Berätta allt som varit från dåtid till nutid fick tårkanalerna

att kränga som en sjunkande båt i Bermuda triangeln.

 

 

Har troligen 4-5 ggr kvar innan vi kan

komma fram till en diagnos.

 

 

Efter mötet fick man snabbt trampa hem

och först rasta pälsen, handla på Netto

sen cykla till Vargön och rasta Vilda (lilla sötplommon)

 

 

Väl hemma igen slockna jag som

ett ljus i soffan.

Nu är magen fylld till bredden med pasta & skinksås.

Kolla lite "Overhauling" och fundera....

 

 

Sköt om er !

Av Michael - 21 september 2014 22:21





Jobbigt när skallen inte är med.

Sen få feber och frossa gör inte dagen bättre.

Man vill på samma gång trösta vänner som mår dåligt

men vet inte hur.

 

 

Kan bara säga jag vet hur det känns på ett sätt.

Ingen tröst men ett sätt att förstå hur ens vän mår.

 

 

Imorgon ska bägaren rinna över.

Imorgon ska alla känslor ta över och det kommer

bli en av mina mest tyngsta dagar detta året.

 

 

Ska kolla när frugan fäster böcker på väggen

och sen peta i värktabletter och spruta i magen.

Kanske kan man sova... Kanske ska jag ta ett blunda-ögonen-piller

för att va säker.

 

 

Håll tummarna.........

Av Michael - 20 september 2014 13:06

   


Brukar blommorna inte komma 2 ggr/år men detta året är

nog ett ganska starkt undantag.

Våra Persikorosor kom i somras i full blom och nu knoppas dom

och kommer igen lika starkt. Doftar så ljuvligt gott...

 

 

     

 

 

Ölandstoken, Höstanemonen är också några som

kommer igen och det är verkligen underbara färger

på baksidan...

 

 

Kärleksörten kommer men inte lika stark i färgen

som den var förra året. Samma period förra året såg den

ut så här och ni bör se skillnaden va ?

 

 

     

Av Michael - 18 september 2014 19:01





1 vägg målad.

Skåpen flyttade och ett skåp ska skruvas upp.

Belysning ska fixas och sen in med fjärrstyrda uttag.

Så skönt att endast för 99:- kunna slippa jaga strömbrytare

och bara trycka på 1 knapp så är det hela löst.

 

 

Det får växa fram allt som men det känns enormt

mycket luftigare.

Lite skönt med annat som sker när mycket går fel.

Kommer försöka sysselsätta mig i helgen annars så kommer

tankarna endast kretsa på Måndagen.

 

 

Tro inte annat...

Finns ljusglimtar och en av dom kom idag när

jag fick göra en mycket god vän glad.

Andras glädje ger mig mer än min egen.

Tar en dag i taget....

 

 

Sköt om er !!!

Av Michael - 17 september 2014 22:09

  Känner hur delad, förtvivlad, tankspridd

jag är just nu. Igår kom brevet från öppenpsyk, på måndag ska jag

ÄNTLIGEN få till ett möte jag väntat på i mer än 1 år nu.

 

 

Ska bli skönt att få öppna ventilerna och tömma ut allt.

Och jag menar verkligen allt.

Finns massa ilska, massa oro, otroligt mycket tvivel på mig själv

och då hjälper inte "ryck upp dig" eller "ligg inte bara där och tyck synd om dig själv" så bra heller...

 

 

Tycker inte de minsta synd om mig och bryr mig väldigt lite

utan ser till andras behov före mina egna.

Det straffade sig i somras då jag trodde jag kunde göra saker

och tog på mig sånt som sen stoppades av min hälsa.

 

 

Enligt fotvård och diabetessköterska var jag hyfsat

nära att få amputera tår på egna foten p.g.a att jag inte lyssnade

och kände efter hur jag egentligen mådde. DET skrämde en aning...

 

 

Nu fick jag ur mig en del...

Sköt om er och sov gott.

 

 

                    Bilder genom åren 2oo9 - 2o13- - - -

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards