•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Direktlänk till inlägg 13 januari 2016

Tomhet, Födelsedag, Dödsfall....

Av Michael - 13 januari 2016 22:14



Måndag kväll...

Av en anledning var jag arg, irriterad för att få just det samtalet.

Av annan anledning behåller jag orsaken för mig själv.

Önskar dock att ilskan inte skulle vara de sista jag kände för sen var det för sent.

 

 

Idag på morgonen gick frun ut med hunden men vände ganska snabbt

utanför pappas lägenhet och gick hem igen.

- du får följa med, något står inte rätt till hos din pappa och förbered dig kanske på det värsta.

Vi gick raskt över och hade med oss reservnyckeln, klev in i köket

- Pappa?

Inga livstecken utan han hade troligen fått en hjärtinfarkt tisdag morgon och sen suttit där tills vi fann honom idag. Min födelsedag kommer aldrig bli densamma men samtidigt hur smärtsamt det är så ser man bakåt och inser att pappa levt med en hjärtsjukdom som ingen av oss anade var så illa. Pappa hade 15% hjärtkapacitet men levde livet till fullo trots hjärtproblem, amputerat ben, diabetes...

 

 

Frun var den starke rent psykiskt som vanligt.

Hon hade greppet om taktpinnen hela dagen och gick som hon själv sa

in i "arbetsrollen" och sist hon gjorde det var när min mamma dog och sen var hon sjukskriven 3 veckor och jag hoppas verkligen hon ska slippa göra samma igen.

 

 

Lite mer tv sen ska vi försöka sova.

Sonen tog det hårt och somnade redan vid 19-tiden efter maten.

Farfar var en kompis, farfar ville spela spel trots att han endast var snart 75-år fyllda så gick sonen in där och bad farfar om råd, han fick spela under tiden som farfar kolla film, tv eller sov i soffan. Ibland bytte dom och sonen kolla tv och sen somnade en stund.

 

Vila i Frid Pappa... Hälsa Mamma   

 
 
Ingen bild

Snosfia

14 januari 2016 05:43

Goa vän,så ledsen för dig och familjen 😢 ingen styr över när någon lämnar livet..Hade dock önskat det inte hände på fin födelsedag. Har kanske inte så stor betydelse men jag vet hur jag kände när min mamma lämnade jorden. Hon var redan borta hjärndöd och fanns på sjukhus..det var hjärtat som inte ville stanna. Detta var nära min födelsedag och jag vet hur jag bad..snälla mamma vänta tills efter. 28/12 min födelsedag..Hon dog på natten 29/12..vet inte varför jag tänkte så egentligen? Vill iaf få säga GRATTIS fina du det är ju din födelsedag hur allt än blev 🌹 Kramar om dig och sänder mängder med tankar av både glädje för att du finns och tröst över sorgen du bär.. Din vän nu och i evighet ❤

Michael

14 januari 2016 07:17

Tack, tack tack... Bamsekramar

 
Ingen bild

Anna

14 januari 2016 11:17

Jag beklagar verkligen sorgen Michael.. Ta hand om dig och familjen! Kram Anna

Michael

14 januari 2016 20:44

Tack snälla... Känns tungt nu och den lilla glädjen som fanns har försvunnit.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michael - Onsdag 20 mars 12:26

      Utöver allt annat som jag SKA/VILL göra så kommer jag på ännu fler saker. Det skapar ett viss kaos och huvudbry tyvärr.   Nyss så funderade jag på vad jag skulle kunna utföra mer med strö pinnarna och då avbröt hjärnan förnuftet m...

Av Michael - Tisdag 19 mars 17:52

      Kan ju knappt lyft fötterna över badrumströskeln men det ska inte hindra ett hushållshjon från att slita i sitt anletes svett och plågor.   Man skulle nästan tro att Tobbe är min hustru som han härskar över sociala medier och hu...

Av Michael - Tisdag 19 mars 11:14

      Ja man kan inte kalla det annat. Hela gårdagen efter vår dog-walk så var jag inte stöddig.   1.8 km kändes skönt men det fick jag ångra sen. Man skulle ju hem med och jag räknade ut att vi troligen skulle ha lika lång promenad...

Av Michael - Måndag 18 mars 06:36

      Och jag går ut med denna känslan just idag.       Gick och la mig efter 22 igår och vaknade ganska utvilad efter 4 och sen 2 timmar senare vaknar frugan och rufsar till håret på mig.   Betalat räkningar och snart ska vi...

Av Michael - Söndag 17 mars 13:12

      Jo det ska jag tala om för dig. Här uppe på "gräddhyllan" Blåsut (Vänersborg, för dig som tror på Stockholm) börjar man höra gräsklippare (-2) man hör även alla hantverkare som startar sina projekt (nämnde jag -2?) det kapas ved, kl...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards