•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Direktlänk till inlägg 4 juli 2017

Den långa resan mot NORR... ( Del 1 )

Av Michael - 4 juli 2017 13:37





Onsdag:

Starten gick sent och efter 6 mil fick vi vända om eftersom jag aldrig fick med mig mitt insulin som så fint låg och vilade i kylskåpet. Efter flera vägbyggen och några småstopp stannade vi för att sova bland massa husbilar och lastbilar.

 

 

Torsdag:

Tror vi sov kanske 3 timmar innan vår resa gick vidare. I Sollefteå var vi framme runt 08:30 och välkomnades av Isabells syster och man med öppna armar. Efter en kort fika och pratstund reste vi vidare till Isabells bror där vi nu huserar. Isabell & hennes syster Iris reste senare till Junsele för att träffa deras mamma.

Resten av dagen var avkoppling, lätt shopping och god mat innan vi utmattade kröp ner och somnade gott.

 

 

Fredag:

Besök hos Isabells mamma, lunchade i solskenet, lite shopping och innan vi åkte hem för att fiska tog vi vägen förbi ”Kåtabyn” (hahaha) och Junseles skidbacke. Har avslutat varje kväll med att se film som vi köpte billigt på ICA…

 

 

Lördag:

Dagliga besöket hos ”mormor” så jag skriver inte mer om det utan det är en sak vi SKA göra så ofta vi kan. Åkte in till Sollefteå och tog en kort promenad i centrum, åt glass och svalkade hundarna i Ångermanälven. En tur till Hallstaberget, lunch på Sibylla, hem och fiska och avslutade kvällen med film och snacks…

 

 

Söndag:

Hela dagen satt vi i bilen. Gjorde först besök på fiskelägret i Bönhamn där vi fikade med Stockholms priser men med underbar utsikt. På vägen till Höga Kusten stannade vi en stund vid en loppis och fick med oss endas en fiskekniv för 30:- och ekipaget som följde med oss skulle troligen resa tillbaka och köpa fönster om måtten stämde. Vi for till Rotsidans naturreservat och fick se imponerande klippor och vacker strand. Höga kusten bron var även den en mäktig och imponerande syn att se. Vi gick in på den fina restaurangen och fick jättegod mat innan vi sen åkte över bron 2 ggr innan vi kom på vilken väg som var snabbast hem….

Väl hemma så drog vi ner till ån runt 10-tiden på kvällen och tänkte trotsa knott & mygg en timma och se om vi hade fiskelyckan med oss. Orkade inte meta så jag tog endast med mig kort spö och jiggar jag handlade på SNÄJK innan vi reste uppåt. Efter första kastet small det till direkt, en stor gädda hade nappat på jiggen och jag blev ivrig som ett litet barn. Skulle ha drillat den mycket längre än jag gjorde och fått den tröttare innan jag drog den mot stranden.

Den hoppade och pulsen stegrade varje rusning och språng den gjorde. Men till slut kom sista hoppet och den drog av lina med jiggen fast i mungipan. Bedrövad, uppspelt och hungrig på mer knöt jag på ny tafs och samma sorts jigg och kastade ut igen. Tog inte lång tid innan nästa hugg men denna gång en fin abborre (Åbbarn) som jag tyvärr inte hade våg till men mätte den till 31cm.

Efter några tröstlösa bottennapp och vara nära att ge upp så fick jag slutligen en öring på kroken men som tyvärr slet sig innan jag hann få upp den. Behöver kanske inte säga att det var svårt att sova den natten.

 

(Bilder kommer senare)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michael - Måndag 15 april 14:28

      Man kanske inte alltid ska skriva vad man tycker men denna gången anser jag att VI har inget att skämmas för, det bör andra göra.   55 år gammal och inte varit så stor fotbollssupporter mer än hemma i soffan men på dom sena...

Av Michael - Måndag 15 april 13:28

      Och här sitter jag och lägger in mina Youtube låtar på Spotify listan så jag kan förlänga promenaderna med mina favoriter...   Plockar bort lite udda låtar och i med mera upbeat så man får upp pulsen en aning. Skulle säkert ...

Av Michael - Fredag 12 april 13:47


      Regnet faller igen...   "chasing you like a shot of whiskey" Ja lite så är det att fånga dagen med vackert väder faktiskt.   På tal om väder, min vän Magnus gnällde en dag om ha minsann inte bokat snön som föll. Roliga  i ...

Av Michael - Torsdag 11 april 17:47

      Men det har banne mig inget med Trisslott att göra utan vädret. Regnet försvann och solen tittade fram igen.   Plötsligt har vi +12 och strålande solsken. Sånt är man inte bortskämd med i dessa breddgrader.   Som tur är har ...

Av Michael - Torsdag 11 april 11:32

      Efter ett kort besök på Vårdcentralen tog jag mig en kort promenad hem. Visade sig att det gav 3.32 km in och nu står jag snart på 1 mil   Inte illa enligt mig även om kroppen tar stryk. Värst är konstigt nog min vänstra fotled ...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards