•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 10 augusti 2018

Av Michael - 10 augusti 2018 17:15




Det dåliga vädret fortsätter

imorgon med. Har slutat att regna som tur är

men vem vet vad morgondagen för med sig.

 

 

Vi stängde 2 timmar tidigare efter att 

besöken utgick. Ingen människa i sina fulla sinnes bruk

skulle ge sig ut nu. (utom jag och Isabell)

Var dock tvungen att inskaffa middag till helgen så vi

fick ta oss en tur till Willy´s. Bilen styrde som en k-t orm på vägen.

 

 

Hoppas att sakerna ligger kvar tills imorgon

annars får vi gå på skattjakt någonstans ute på den skördade havreåkern.

 

 

Lite roligt men märkligt med mina tidigare inlägg idag drog mer läsare än någon dag på väldigt länge. Kan det vara så att andras elände, ilska, sorg lockar mer läsare än en vanlig medel Svenssons liv ?

 

 

Återstår att se imorgon...........

Av Michael - 10 augusti 2018 11:09




Men fortfarande besviken.

Hade verkligen inte råd att förlora dessa tält

så nu får vi planera om helt.

 

 

Sista budet nu är att ha bröllopsfesten

i garaget. Stort, rymligt och man kan dra in elen

så vi får belysning. Sen hur vi ska göra med underlaget är något vi troligen måste prata med hyresvärden om.

 

 

Antingen fylla marken med singel eller isgrus.

Det hade varit det bästa för alla parter.

Isgruset är oftast billigast och lättare att kratta 

ut och få det bra.

 

 

"helvete va de stormar"

 

 

Trots alla bakslag idag är jag förvånad 

över hur bra sakerna står kvar i dessa starka vindar.

Nästan tornadovarning när man ser saker virvla upp flera meter upp i luften.

 

 

Får vila ryggen en stund och se om någon vågar 

att bege sig hit idag.

Hur ser vädret ut där ni bor?

 

Av Michael - 10 augusti 2018 09:04




ALDRIG har jag känt mig så motarbetad

som denna dag. Varken meningen att vi ska ha loppis

eller klara av ett bröllop. INTE om vädret fär bestämma.

 

 

Väcks av Isabell som förkunnar att det REGNAR...

Jätteroligt när möbler står ute.

Kastar upp taket på det sista tältet vi har kvar.

 

 

VAD HÄNDER 1 TIMMA SENARE ???

HELA SKITEN BLÅSER LOSS OCH JAG HADE TUR INGEN VAR HEMMA FÖR DÅ HADE DOM FÅTT SE EN ARGSINT, VANSINNIG FÖRBANNAD GUBBE SOM KASTADE SKITEN UT PÅ ÅKERN.

 

 

Kommer regnet igen överdoserar jag på Valium (som jag inte har) och somnar in för gott. Känner mig så besviken, arg, ledsen och kan INGET göra åt saken. Kommer få höra

- lägg ingen kraft på detta...

Nähä va ska jag lägga den då???

 

 

GER UPP NU !!!

 

 

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards