•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Direktlänk till inlägg 26 april 2009

Inte bra det heller ?

Av Michael - 26 april 2009 10:13




Vaknade strax före halv 9 och gick upp...

Satte mig en stund vid datorn för att kolla mail, läsa aftonbladet och sporten på Värmlands Folkblad. Sambon gick upp nästan 1 timma efter mig och undrade varför jag var uppe... Samma fråga ställde jag henne och hon svarade:


- Jag vaknade...

- Samma här...


Jag har hunnit ta frukost varit ute med Leo och även spanat in nya växter... Lämnade in Leo, mötte grannen som jag botaniserar med och bad henne följa med och titta på det jag fann... Vi var båda osäkra på 2 grupper men som vanligt gick jag till "Carl Von Linné" min far alltså... ;o)

Och han var inte 100%-ig i sin diagnos men trodde att lökväxten vi tog med oss var en kungslilja men efter att ha Googlat lite är jag inte säker...


Tror på hans tanke att det är en lilja men jag får helt enkelt se vilken sort det är när den blommar. Får köpa med mig lite kogödsel hem idag och sprida ut i rabetterna för dem behöver lite extra näring. Har ingen gödselproducerande bonde som donerar "skiten" till mig som Ammis så jag får snällt köpa på säck... *blink*


Inväntar  vår dotter som ska vakna till liv och få på sig kläderna så vi kan åka till Överby så att sonen kan shoppa. Jag och dottern ska köpa present under tiden dem går till BR...


Återkommer under dagen... Kram





 
 
Linda

Linda

26 april 2009 11:01

Desamma till dig vännen... Kram

http://linda-anordinarygirl.blogspot.com

 
Bella

Bella

26 april 2009 11:06

Hoppas du själv får en underbar dag! :)

http://www.metrobloggen.se/bellasblogg

 
blondiie

blondiie

26 april 2009 11:26

knepigt, när man VILL sova kan man inte för barnen vaknar å när man FÅR då kan man inte...
ha en underbar dag vännen! stora varma kramar

http://blondiies.blogg.se

 
lastbilstanten

lastbilstanten

26 april 2009 14:29

I säng redan 23.00 igår kväll. Klockan ringde kl 06.00 i morse. Promenerat drygt en mil och "detalj-snokat" i loppis-hyllorna 2-3 timmar. Nu ska det hackas grusgång ett tag, lagas middag och sen skrivas lite jobbansökningar. Det blir en välfylld söndag! ;-)

http://www.lastbilstanten.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michael - Lördag 18 maj 18:42


      Kan bara hålla med dig där Tobbe.   Hon håller mig under strikt kontroll precis som Ronja gjorde med Birk, på en rep längds avstånd.   Skulle dock ha behövt åtstramning av  repet idag för jag gick som vanligt in i kaklet i...

Av Michael - Lördag 18 maj 07:39

Ja nu har jag gjort beställningen.   Snart kan jag och Tobbe sammanstråla med våra magneter och städa stadens vatten från metall som skräpar ner.   Gissar att jag får binda fast den gamle vid havet för han hävdar ju själv bli sjösjuk...

Av Michael - Onsdag 8 maj 15:12

      Med att göra saker i mindre doser. Det gör lika ont efteråt men inte lika länge numera så jag har kortare tid att  behöva vila upp mig.   Igår tog jag dock i för mycket. Jag städade nere i hyresvärdens utrymme så det blir lä...

Av Michael - Måndag 6 maj 21:32

      Ja det var ett måste efter veckan som varit. Ryggen var inte snäll inatt och mina armar ska vi inte tala om. Säger som Ivan Boring:: - Svetten rann uppför ryggen.   Imorgon är det dags igen för ett besök till Bildoktorn före s...

Av Michael - Söndag 5 maj 14:57


      Kan bara hoppas att ni kan förlåta mig. Känner jag Tobbe rätt kommer hans pekfinger upp i luften och ett stort ICKE!!!   I gårdagens inlägg skrev jag att våra hantlar skulle väga 17 kg. Att läsa på hantlarna utan glasögon är i...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards