•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under maj 2019

Av Michael - 26 maj 2019 12:56




Att man ska behöva sitta så länge för att

slutligen få ett svar som tar kanske 8 minuter.

 

 

Ja sen får man olika svar då vet jag inte vilken ben jag ska stå på till slut. Skriver in mig på akuten torsdag klockan 22:45 och får veta att det är 80 personer före i kön och kommer det mer allvarliga, mer akuta in går de före.

 

 

Bara bita i det sura äpplet och inse att det blir en lång natt. Och lång blev den. Frun som är en aning smidigare än mig somnar i fosterställning till och är egentligen lika trött efter varje gång.

 

 

Klockan 8 på morgonen reser hon sig upp för att åka hem.

Katter ska ha mat, hundar ska rastas, hönorna ska ha mat och gå ut. Hon hann säkert med en kopp kaffe innan hon var tillbaka. Jag skrevs ut 09.30... 

 

 

Vi hann få i oss lite att äta innan vi somnade en liten stund. Eller liten stund förresten, hustrun kanske sov 20-30 minuter medans jag föll in i dimman och trodde frun var hemma mellan matcherna på klassbollen men det visade sig att den var slut och klockan var 17.30

 

 

Fortfarande är vi hjärntrötta efter 

en sån natt och det kommer ta några dagar att

komma tillbaka på banan igen.

Vi kommer dit när det bekommer......

 

 

Till alla Mammor (speciellt min egen i himlen)

Vill jag passa på att önska er en riktigt trevlig

MORS DAG.

 

 

 

 

 

 

 

Av Michael - 23 maj 2019 19:11




Ena sidan säger så

och andra sidan säger tvärtom.

 

 

Idag tvingade jag mig själv med hustruns

inrådan till akutmottagningen.

Vänster ben hade smärtor och svullnader så nu efter

3 dagar fick jag nog och vi åkte in.

 

 

Ultraljuds undersökning gjordes och läkaren

konstaterade att jag hade ytliga blodproppar även kallad

tromboflebiter. 

 

Det innebär att du har en inflammation och ibland även en propp i en ytlig ven. Det kan kännas som en liten, öm förhårdnad alldeles under huden. ... Det är vanligare att du får tromboflebiter om du har åderbråck eftersom de uppstår i samma ytliga blodkärl. "

 

 

Så nu har vi hämtat ut blodförtunnande sprutor som jag ska ta i 4 veckor hoppas vi på. Sen vill jag ha en skön avkopplande sommar utan mer problem.

 

 

Det jobbigaste av allt är att ena läkaren säger rör dig INTE för mycket och den andra läkaren säger rör på dig så läkare det kanske fortare. Inte lätt att försöka lyssna på 2 goda råd när man har ADHD, tro mig det är enormt svårt.

 

 

Men men jag får gå framåt varsamt och hoppas att

sprutorna kommer att hjälpa mer än stjälpa.

 

 

Ha en fortsatt skön vecka!

 

 

 

Av Michael - 15 maj 2019 10:52




Ja inte bara på Kameruns avbytarbänk

utan även på mitt ben.

 

 

Hade helt andra planer idag

men min kämpande fru fick tyvärr åka utan mig.

Gav mig själv en slags gårdsarrest p.g.a mitt

mörka smalben.

 

 

Får göra små lätta jobb hemma idag

som att leta störar till taket på växthuset.

Har massor med plantor som måste på komma ut

så ett tak är numera PRIO 1 som det ser ut nu.

 

 

Hur ser just DIN dag ut ?

Av Michael - 14 maj 2019 20:30



Utan kärleken vid sin sida?

Ja antingen förgås eller samtidigt

bli smått galen. *fniss*

 

 

Här sitter man och känner en lätt stämning av

hopplöshet och småsugen. Då bakar hon hallongrottor

OCH sockerkaka. Funkade fint för att lyfta humöret igen.

Hade inga direkt U-Lands problem men allt försvann.

 

 

Haft loppisen öppet sporadiskt denna vecka

och har endast haft 1 kund som köpte en barnbok. Klagar inte det minsta för vi får gjort så mycket i trädgården, hönshuset, rabatterna.

 

 

Planterade om hallonbuskar som sattes utanför hönsgården i hopp om att de får hinna

växa upp innan hönsen äter upp dom. Det troligaste är att dom flyttar in före helgen om allt går som det ska.

 

 

- Det är livat på landet -

Av Michael - 10 maj 2019 11:24




Som så många gånger förr.

 

 

Alltid är det något som ska kärva.

Alltid är det min fru som smörjer upp maskineriet

och får mig känna mig som en bättre människa.

 

 

Hade bokat upp oss på bagageluckeloppis men inser

idag att vi får snällt avboka vår plats. Hustruns son har

fotbollsmatch både lördag och söndag så vi får ha öppet vår Loppis här hemma istället.

 

 

Missar vår insats på 240:- men kan man

inte komma så får man stå sitt kast. I denna familjen går

fotboll före vardag. Just ojämna veckor har vi ingen talan om man ska tro hustruns 13-åriga son...

 

 

Ser fram emot 17:e Maj för då startar en värmefront igen och den ska pågå till fredagen en vecka efter. Men mest för att mitt underbara barnbarn fyller 3 år. Nu ska vi bara fråga när vi kan komma och vad vi ska ha med oss i paketen.

 

 

Denna helg får vi alltså försöka locka till oss

kunder, sätta upp nätet runt hönsgården och göra vårat bästa att välkomna hönor, tupp och kycklingar...

 

 

Vad ska ni göra?

Av Michael - 7 maj 2019 10:47




Allt ska kunna balanseras.

Allt ska göras rätt...

Allt ska dessutom göras i rätt ordning.

 

 

Hustrun är utmattad och jag har fortfarande restriktioner

och ska försöka gå så lite som möjligt. Synd att ingen talat om det för hjärnan som verkligen INTE lyssnar.

 

 

Tur i oturen så klarar jag av att stå

vid spisen trots mina stora fötter.

Inte kan man vara ute heller eftersom vädret pendlar mellan +2 - +10, iskalla vindar till solsken och hagel, spöregn.

 

 

Vi väntas få in snökaos över Sverige

i form av 30 cm snö... YIPPIE !!!

Om det nu blir så får man ännu en gång stuva undan

shorts och linne ett tag till.

 

 

Men först ska vi ta oss förbi dessa

10 dagar med iskalla vindar och förhoppningsvis

hinna värma upp oss innan nästa köldknäpp kommer.

 

 

Kramar

Av Michael - 1 maj 2019 18:37




Många löften men som så oftast

blir det aldrig av.

 

 

Flera ur vår grupp sa att de minsann

skulle komma på öppningsdagen och tid fanns

för vi hade öppet 12 - 18 denna dag.

 

 

Man ska helt enkelt inte lägga så mycket tid

på att grubbla om hur, när & varför det inte blev som det sades.

 

 

Under tiden fick vi gjort massor så det var kanske

tur det endast kom 9 personer för då skulle vi inte hunnit med att klippa gräs, hustrun skolade om plantor till försäljning sen tog hon tag i trimmer och gräsklipparen så inatt somnar hon gott.

 

 

Nu blir det soffan.

Får fundera på vad man mer kan göra för att

få upp försäljningen en aning.

Skapa nya produkter kanske?

 

 

Vi får se...

 

 

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards