•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Direktlänk till inlägg 24 maj 2021

Va hände ?

Av Michael - 24 maj 2021 11:55



Tog en chansning igår

eftersom vädret var inte direkt lockande

men det regnade inte så va tusan.


Fick ingen fisk tyvärr.

På natten så somnade Isabell lika fort som

hon ofta gör. Efter kanske 10 minuter innan hon

ska till att vända på sig ser hon mig i ögonen och frågar

- Fick vi någon fisk ?

Tvärvänder och somnar in med orden

- Ähh ja vet inte vad jag pratar om z z z z z z . . . 


Märkliga saker hon verkar fundera på.

Hon sålde massa saker inatt med tydligen men jag ser

inte en extra krona någonstans så jag får nog kolla upp

var hon gömt dessa pengar.


Hörde hon och grannfrua prata om växter

buskar och blommor så dom kanske har något fuffens för sig.


Solen skiner så kanske man skulle stänga

av musiken och låta henne jobba i lugn och ro en stund.

Fast det är rätt skönt och sitta inne i shorts och slippa

frysa för en gångs skull.


Igår beställde jag en fleecetröja med dubbelt tyg

för jag fryser mer och mer så denna skall bli en fleece-hoody

som troligen skall broderas med FBK över hela tröjan. . . . . . . 


Hoppas frugan inte får frispel när hon ser

mina planer. *puss*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michael - Fredag 14 juni 13:06

      Det skulle ni allt vilja veta? - Hallå! - Hej! Är Michael hemma? - Han sitter i soffan och latar sig.... (hmmm) - Latar mig? jag äter middag.   Fram till mig sträcks en låda med en skruvdragare. Klart du ska ha en sådan, så ...

Av Michael - Tisdag 4 juni 15:48

      Ja det verkar som antibiotikan gör nytta.   Promenaderna utökas och det känns rätt bra så snart kan jag nog promenera ner till stan igen. Ryggen och lungorna är påverkade för det är lugn takt som gäller för annars låter jag som ...

Av Michael - Söndag 2 juni 17:55

      Foten svullen, illamående (antibiotikan) och grymt trött och småvinglig (salongsberusad) ännu.   Många dagar kvar innan det tar slut tyvärr.. Jobbigast är att inte kunna lufta sig längre sträckor hemifrån för då kommer ett avgru...

Av Michael - Fredag 31 maj 13:55

      Kommer inte ihåg orden Gudrun sa förr. Men innebörden sitter kvar ännu.   En film på 90 minuter för mig är en matiné. Handlingen rullar på och de bästa scenerna kommer 20 minuter från slutet sen är den slut. Väldigt sällan som j...

Av Michael - Fredag 31 maj 12:45

      Händelser.... sägs det.   Ja nog fan hände det. Måndag, Tisdag eller ja tisdag kväll började jag frysa. Onsdag skulle jag till ögonmottagning men den fick jag snällt ställa in.   Mådde hemskt så jag bokade tid hos Vårdcentra...

Presentation

Omröstning

ÄR DU SÄKER PÅ DIN RÖST INFÖR EU?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?
 VEM BRYR SIG...

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards