•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 19 maj 2024

Av Michael - Söndag 19 maj 17:36




Årets varmaste dag. (+26 i skuggan)

 

Stekande hetta och jag fortsätter dagen

som jag slutade igår med att snickra vidare.

 

Bänken står klar så nu ska jag fortsätta

med grinden som ska sitta på framsidan.

 

Ska bli skönt att kunna ha öppet både fram och bak

utan att hundarna smiter ut på gatan. Daisy sticker

antingen iväg eller som hon brukade på gården

stanna trafiken.

 

Ja vad mer har jag gjort då....

Jo jag har beställt en kortläsare till kameran

eftersom något är fel när jag kopplar in kabel

för uppladdning av bilderna.

 

Cyklat ner till Jem och Fix för att köpa

skruv och gångjärn till grinden.

På vägen hem stannade jag till för att se....

 

   

Ser ni vad det är?

Jag trodde först det var oljespill

men det visade sig vara pollen såklart.

Otroliga mängder så jag lider verkligen

med alla allergiker.

 

Annars är det en härlig tid.

ALLT verkar blomma just nu och vitt

är en favorit i år.

 

   

Skall erkännas att vit syren alltid

haft en varm plats inom mig.

Påminner mig om mamma så hon bevakar mig

kanske från grannens syrenbuskar.

 

Hur har ni spenderat helgen?

Någon som badat?

Presentation

Omröstning

ÄR DU SÄKER PÅ DIN RÖST INFÖR EU?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?
 VEM BRYR SIG...

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards