•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 3 maj 2024

Av Michael - Fredag 3 maj 20:21




När jag ritade ner tanken

såg det väl ganska bra ut men utförandet

var ett hastjobb och godkändes endast av Tobbe

men det är hustrun som har sista ordet...

 

Blir till att montera ner räta upp och sen göra

om det är sen gammalt.

 

  Att det just blev ett hastjobb

var pga min smärta i nacke och senare värk i ryggen

så det som egentligen skulle ta några timmar gick

snabbt och då ser det ut som det gör.

 

Skall läggas till ett trappsteg till för att göra

plats åt flera krukor. Verkar som om jag ska få hjälp

denna gången och det tackar man inte nej till.

 

Fick en förfrågan från vår hyresvärd som skänkte

virket om jag kunde snickra bänkar till deras

växthus och det skulle inte bli några problem

svarade jag.... (dumma mig) Gissar att jag kommer

få rätt virke och mer utförliga instruktioner som

underlättar arbetet.

 

Har vi tur så bjuds vi ut till kusten så även

hustrun kan erbjuda sina trädgårdstjänster och ta sig

an ett och annat som önskats tidigare.

 

Imorgon hoppas jag på bra väder igen och på

eftermiddagen när hustrun slutat jobba skall jag

bjuda henne på hemlagad pizza.

 

Tror jag ska ta en promenad till affären imorgon med

så slipper hon springa benen av sig mer än vad

hon gör på jobbet. Då står ju maten klar när hon

kommer hem och det borde man få pluspoäng för eller?

 

Önskar er en skön mysig helg...

 

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards