•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 8 maj 2024

Av Michael - Onsdag 8 maj 15:12




Med att göra saker i mindre doser.

Det gör lika ont efteråt men inte lika

länge numera så jag har kortare tid att 

behöva vila upp mig.

 

Igår tog jag dock i för mycket.

Jag städade nere i hyresvärdens utrymme

så det blir lättare att kasta skräpet den

dagen har får tid att komma med släpkärran.

 

Vågade inte kasta allt för det finns nog

saker som skall behållas så vi får se om jag

gjorde rätt val.

 

Kanonväder ute (+14) men idag efter gårdagens

överansträngning så vill kroppen inte alls lyssna

så jag har endast planterat om 2 paprika plantor.

 

Tror vi har minst 20 plantor till att skola om

sen blir det dags att börja om igen med solrosorna

som växt med acceleration utan gödning.

 

Ska försöka att få tag på höga krukor av

sten/cement att plantera i sen ska jag ta med mig 

cykelkärran och ge mig ut på upptäcktsfärd.

 

Kanske hittar jag något färgglatt eller stort

grön lummigt att fylla altanen med. Ja om det finns

plats såklart. Insåg igår att EN bänk till inte

kommer få plats på altanen så det får hamna en

på framsidan istället till hustruns vita krukor.

 

Jösses va långt detta inlägget blev då.

Hoppas DU/NI orkat med hela vägen hit ner.

Har ni tur/otur så kommer det mer lite senare

om jag hittar på något värt att skriva om...

 

Ciao Skumbananer

 

 

(Gårdagen i bilder)

 

         

 

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards