•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Direktlänk till inlägg 9 januari 2009

Livet som en hockeypuck...

Av Michael - 9 januari 2009 12:59



Kan inte vara roligt...

Känner mig lite som en idag efter natten som var. Sonen gjorde första skoldagen igår efter jullovet och kom hem glad och pigg. Tills dess han inväntade middagen och somnade sen var resten av dagen körd. Han somna runt 17:30 och vaknade 23:00... (räkna ut resten sen)


Han var vaken hela natten och de sista låg han och lekte med sina robotar och ville/kunde inte sova. Jag var helt knäckt och somnade med tårar (tro det eller ej) Han gick inte att  väcka imorse och hade dessutom migrän så skola var det inte tal om. Skall tilläggas innan ni säger att vi är dåliga föräldrar att vår son har diagnosen "Aspergers Syndrom" och är inte lätt att hantera alla dagar så därför somnar man inte alla nätter som man sig bör...


Annars och andra dagar, veckor, månader, år är han världens underbaraste unge men även han har sina dåliga sidor och humör precis som vilket annat barn...


Fredag idag och det blir färska räkor ikväll... (Underbart Gott) Vi ska sitta och grisa i oss 2 kg räkor jag och sambon sen kolla film eller nått.

Middag har vi inte bestämt ännu, (ska ringa och kolla) *fniss*

Lövstek & Pommes blir det idag tydligen (mums) kan inte bli en bättre avslutning på denna dagen... (om jag håller mig vaken vill säga)


Sköt om er...




 
 
Ingen bild

Lena

9 januari 2009 15:00

Micke,du har redan kommit in i 40 års krisen*L*men lugn bara den går över;)
Jobbigt med sonen,men du får se det så att det är ju inte jämt...Kram Lena

 
-Nena-

-Nena-

9 januari 2009 16:16

Tittar förbi för att önska trevlig helg.

http://nena.bloggagratis.se

 
Ammis

Ammis

9 januari 2009 17:18

Räkor är aldrig fel *mims* nej jag menar *mums* förståss,men då ska det helst vara rostat bröd och maaaassor med majonäs,helst så det rinner...*dreggel*.
Läste din länk till Aspergers syndrom, intressant, förstår att det inte alltid är så lätt att bara ändra på rutiner. Får väl tro och hoppa att han somnar i normal tid idag då lille snutten, och du också förståss.
Ha en underbar kväll med räkorna och familjen.
Kramelikram

http://ammis.bloggagratis.se

 
blondiie

blondiie

9 januari 2009 18:15

oj ny bloggdesign igen=) läckert=)
låter som min dotter när hon somnar, fast igår somnade hon 17.15 tänkte att nu komemr hon vakna, men peppar pepar, jag fick cäcka henne 07.05 imorse! helt kanon!!!!
nu sitter hon nästan att sover, tyvärr, för jag hade planerat sjörövardisco med barnen men odm är för trötta =(


ang om folk har åsikter så skit i dom, ni gör ert bästa för er son, sen tillråga på allt så är ju asperger en tydlig kombination där man VET att allt för dessa barn blir dubbelst så starkt!!!
dom regarerar mky känlsigare än alla andar, en vissa är bra på att dömma,,,
men, som jag jäm säger, den som förstår dömemr inte... men såå synd du somnar med tårar, inte bra det inte=(

smaklig måltid och enjoy your dinner=P

http://blondiies.blogg.se

 
Ammis

Ammis

10 januari 2009 10:06

Godmorgon Vänersborg!! Hoppas din (och pojkens) natt varit bra. Vill bara önska dig en bra helg.

Kramelikram

http://ammis.bloggagratis.se

 
blondiie

blondiie

10 januari 2009 11:29

god morgon vännen!
hoppas du får enn toppendag!
krmais

http://blondiies.blogg.se

 
Yvonne

Yvonne

10 januari 2009 17:05

Oavsett om sonen har Aspbergers eller inte så är ni väl inga dåliga föräldrar för att han är uppe på natten! Jag skulle aldrig dömma er för det i alla fall!
Kram!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

10 januari 2009 17:43

Det finns alldeles för många människor med fördommar, min sambo har ett barn med ADHD som bor hos oss varannan vecka så jag vet precis hur det kan vara.

http://anna78.bloggagratis.se

 
c.k

c.k

10 januari 2009 23:59

fin ny grön design :)

http://crackkarlsson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michael - Lördag 18 maj 18:42


      Kan bara hålla med dig där Tobbe.   Hon håller mig under strikt kontroll precis som Ronja gjorde med Birk, på en rep längds avstånd.   Skulle dock ha behövt åtstramning av  repet idag för jag gick som vanligt in i kaklet i...

Av Michael - Lördag 18 maj 07:39

Ja nu har jag gjort beställningen.   Snart kan jag och Tobbe sammanstråla med våra magneter och städa stadens vatten från metall som skräpar ner.   Gissar att jag får binda fast den gamle vid havet för han hävdar ju själv bli sjösjuk...

Av Michael - Onsdag 8 maj 15:12

      Med att göra saker i mindre doser. Det gör lika ont efteråt men inte lika länge numera så jag har kortare tid att  behöva vila upp mig.   Igår tog jag dock i för mycket. Jag städade nere i hyresvärdens utrymme så det blir lä...

Av Michael - Måndag 6 maj 21:32

      Ja det var ett måste efter veckan som varit. Ryggen var inte snäll inatt och mina armar ska vi inte tala om. Säger som Ivan Boring:: - Svetten rann uppför ryggen.   Imorgon är det dags igen för ett besök till Bildoktorn före s...

Av Michael - Söndag 5 maj 14:57


      Kan bara hoppas att ni kan förlåta mig. Känner jag Tobbe rätt kommer hans pekfinger upp i luften och ett stort ICKE!!!   I gårdagens inlägg skrev jag att våra hantlar skulle väga 17 kg. Att läsa på hantlarna utan glasögon är i...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards