•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 19 juli 2009

Av Michael - 19 juli 2009 20:35




Sambon ville experimentera lite idag och vi gav henne fria händer.

Ingen av oss visste hur det skulle smaka och inte hon heller faktiskt. Vi skrev ut ett recept från internet som hon sen gjorde egen tappning av...

 

Kycklingfiléer som först stoppades med champinjoner sen virades med bacon och in i ugnen. Därefter stektes dem och fick sjuda i buljong och grädde sen serverades detta med ris... " GUDOMLIGT GOTT "

 

Kommer troligen komma ett recept senare när vi benat upp hur mycket av varje så ni får prova detta ljuvliga... Bra med experiment ibland, ja när det blir gott som denna gången iaf.


Allt tog ungefär 20-30 minuter att tillaga så det anser jag vara en simpel och snabblagad rätt som är billig med. En påse kycklingfiléer kostar 70:- och räcker gott till 4 personer...


Nu ska jag smälta det hela... Zappa lite och låta maten sjunka ! Snart dags för sängen sen upp och jobba imorgon igen.





 



Av Michael - 19 juli 2009 14:35




Ja kanske inte direkt men klockan tickar...

Ska gräva mig in i frysen och se vad som finns att laga till middag idag.

Fick inga tips av sambon så nu blir det upp till lilla mig att komma på något som kan locka och reta smaklökarna hos alla i familjen.


Någon som vill tipsa ?


Får hoppas man finner något snabblagat för magen börjar bli hungrig faktiskt och då ska den ha föda snabbt annars mår jag dåligt. Modern ringde nyss och hade gjort mina favvobullar (Hastbullar) så jag får knalla dit sen efter middan och sätta ihop hennes garderob hon har införskaffat sig...


Vad hittar ni på idag ?


 

Av Michael - 19 juli 2009 10:40




Och ingen sol i sikte tyvärr...

När man jobbar är det väldigt bra med regn för det verkar locka människor att handla istället för att sitta hemma och ha tråkigt...

 

Tur dom kommer till vår butik för responsen vi får från kunderna är det som håller oss alerta och gör att man VILL komma till jobbet varje dag.


Hunden har varit ute och jag tog en sen frukost eller brunch kanske man ska kalla det för jag gjorde mig 2 varma mackor och avnjöt... Till middag finns inget bokat ännu utan vi får se vad sambon vill ha efter jobbet helt enkelt. Hade tänkt att vi skulle åka till grannkommunen ikväll för att se avslutningen på Fallens Dagar men fyrverkerierna är sent på kvällen och sen beror det lite på väder med såklart...


Jag återkommer med mera rapporter senare !



 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards