•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under februari 2010

Av Michael - 12 februari 2010 21:23





Som ni kanske läste imorse så skippade jag frukosten.

Något som jag verkligen ångrade nu i efterhand.

Hade med mig matlåda som jag åt runt 12 men inget före

och inget efter och cyklade hem runt 19 och fick stanna typ

efter 5 minuters cyklande vid korvkiosken för att få en korv i magen.



Fanns ingen kraft i kroppen och armarna kroknade på styret.

Korven gjorde ingen nytta heller men lite stabilare vart jag efter en stund.

Nu har jag slarvat i mig pizza eftersom ingen av oss orkade laga mat.



Sambon kollar "Let´s dance" och sonen ser på tv och leker.

Dottern hemma hos kompis och snart är dom här för kompisen ska

sova över... "HERREGUD !!! 2 Bångstyriga tonåringar under samma tak"



Känner hur kroppen återhämtar sig med stormsteg.

Härligt med mat i magen och vetskapen om en ledig helg...


Vad ska ni hitta på i helgen ?

Av Michael - 12 februari 2010 07:53





Lätt att vakna...

Sonen vakna fort med.

In i duschen efter klippning och sen rakning.

Måste hinna med taxi, hunden och frukost.

Tror jag skippar frukosten och tar den på jobbet.



Ska försöka börja lite tidigare så jag hinner med att få gjort

allt som ska göras idag. Kommer in massa leveranser idag gissar vi

och det kommer ta tid att packa upp allt. Som tur

är har vi 2 praktikanter som kommer in idag så

dom ska få bekänna färg...



Sköt om er och ha en riktig mysig fredag !


 

Av Michael - 11 februari 2010 08:11





Igår kväll slog latheten & dumheten till.

Var riktigt trött och skulle ut med Leo och ansåg mig klara av promenaden

utan skor och tog på mig foppatofflor.

DUMT !

Kan säga som så att högra foten tog tid på sig att komma tillbaka.



Fick sova ut inatt utan magproblem och det behövdes.

Ska snart iväg till jobbet och sambon har erbjudit skjuts.

Inte roligt att cykla i minusgrader (-14.7) så det tar jag tacksamt emot.



Skönt att endast jobba 2 dagar sen får jag vila ut i helgen igen och försöka

få sovmorgon om det går. 2 dagar utan att ställa klockan är guld värt.

Nu ska jag trotsa kylan och ta ut Leo innan jobbet så jag önskar er en

riktigt skön dag ni som är lediga... Ni andra får det skönt igen efter jobbet ;o)


Kram

Av Michael - 10 februari 2010 09:25





Helt inställd på jobb igår när jag gick till sängs.

Men det ville tydligen inte min mage som levde loppan inatt.

Vaknade illamående men tom i tarmen.


Känns bättre nu så jag ska försöka få i mig lite filmjölk.

Såg nya Beck igår och den var riktigt bra och allt fanns med

precis som det skulle.


Grannen, trots en våning under, Gunvald... Ja ni vet ju hur han är.

En mycket sevärd film som jag tycker ni ska se.

Sen för er som ännu inte sett den och vill ha ett riktigt gott skratt

på Lördagskvällen tipsar jag om "Dum, Dummare" med Jim Carey...


Gillar man inte hans humor kanske

filmen inte tilltalar men denna är så underbar.

Glöm inte av den.


Nu till filmjölken !

Av Michael - 9 februari 2010 10:33





Är till att snart införskaffa sig...

Denna jag har funkar inte scrollen på som den ska.

Tänk att man kan sakna en sådan liten enkel funktion.


Annars är det bättre idag med magen.

Kändes som jag fick ut allt elände igår men så

har jag iofs endast ätit några knäckemackor idag.


Nyss varit ute med vilden som nu ligger under vår

sängar och sover tryggt.


Jaha nu verkar det som om piltangenterna

på tangentbordet inte vill funka som dom ska.

Klart att jag måste köpa nytt tangentbord med för

jag har ju inget annat att spendera pengarna på......


Kopplar av en stund !

Av Michael - 8 februari 2010 22:02





  • 1983 Råkar ut för en badolycka och höger knä skadas i ledband.
  • Under flertalet gånger på SAAB sker flera arbetsskador på samma ben.
  • Under flertalet gånger har jag ramlat/halkat och vridit till samma knä.

Tänk er sen hur ont det gör varje vinter i samma ben.

Se framför er hur jag ikväll vid duschningen blundar

och ska tvätta benet och smäller upp det med full kraft

i duschkranen så jag ramlar omkull utav smärtan.


Tänk er sen att jag nyss var ute med hunden som ville använda

mig som släde och ville ut fortare än mig så jag haltade 20-25 minuter

under hela promenaden så har ni mig i ett nötskal.


Detta förbannade ben har jag ingen nytta av känns det som så trillar det av

ska inte jag vara den som sörjer det. Eller jo det skulle jag faktiskt men

vissa stunder är jag verkligen trött på smärtorna det ger mig.



Men nu ska jag inte trötta ut er med detta utan gå ner och

se min film för kvällen.

Tvättmaskinen snurrar så nu kan jag slappna av !




GODNATT

Av Michael - 8 februari 2010 19:16





Det frågar jag mig gång på gång.

Somnade i soffan naturligtvis när ja skulle se filmen.

Antagligen för att filmen var urkass och för att jag var

så enormt trött efter en mer eller mindre sömnlös natt.



Slappar vid datorn nu och lyssnar på FBK - SAIK som spelar.

Sitter nära toaletten här så jag går inte långt bort.

Fick i mig lite mat nu ikväll och tog lättsmält mat (mos & kokt korv)

som kanske kunde komma lindrigare upp och ja hade rätt.



Har ni hittat på idag då ?

Av Michael - 8 februari 2010 10:41




Är det just nu...


Kände redan inatt att något var på gång.

När jag vaknade för 7:e gången då klockan ringde

fick jag rusa till toaletten. Fick rusa 3 ggr till sen var magsjukan ett faktum.

Magen mullrade hela natten och gaserna, ja vi lämnar detta ämne va ?



Har precis varit ute med Leo och fick nyss i mig en banan som jag hoppas ska stilla magsyrorna ett tag. Sms:at med min dotter som anser sig ha feber och tydligen hennes lärare med så jag avvaktar tills hennes lunch och ser hur hon mår då...



Blir nog till att vila på soffan en stund.

Dricka lite vichyvatten och se en film...


Återkommer senare !

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards