•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under januari 2011

Av Michael - 13 januari 2011 17:09






...Öppna paket...



Ligger 2 stycken där nere och fler blir det på lördag.

Maten puttrar på spisen och eftersom jag är födelsedags "barnet"

så var det min tur att få välja maträtt...



Pasta med skinksås !



Sen skulle sambon baka något smarrigt

så det brukar ju aldrig sägas nej till detta...

Tack för alla glada meddelanden både på blogg

och på Facebook.



 

Av Michael - 13 januari 2011 11:15




  Precis när bilden fotas fick jag se en hare springa kanske 30-40 meter bakom Leo´s rygg. Tackade min lyckliga stjärna att han aldrig fick syn på den för då vet jag inte hur det hade slutat...



Han är en riktig charmör bland alla han träffar men han

har dock dåliga sidor med ibland.

Men det är inget han visar upp nu eller hur ?

 

Nu ska jag slappa vidare &

få upp kroppsvärmen lite... 





Av Michael - 13 januari 2011 00:05







INTE SKRIKA SÅ MITT I NATTEN.

GUBBEN FYLLER


42 ÅR


OCH NU SKA JAG GÅ OCH KRAMA

KUDDEN FÖR HELA DAGEN

ÄR JAG LEEEEEEEDIG...


" HEY SHORTY IT´S YOUR BIRTHDAY... WE GONNA PARTY LIKE IT´S YOUR BIRTHDAY... "



GODNATT MINA VÄNNER OCH DRÖM SÖTT...



 

Av Michael - 11 januari 2011 22:05







På denna kvällen...

Popcorn med grillkrydda

& sen kolla på Bygglov.



Nästan de bästa som finns.

Ja ni har säkert bättre program på tv att njuta av men

för mig är dessa program rena porren...


  • Bygglov
  • Roomservice
  • Äntligen Hemma
  • Sommar med Ernst
  • Arga Snickarn...

Sen kommer min allra största svaghet.

TV3:s Extreme Home Makeover...

Snacka om att man sväljer massa klumpar.



Som oftast brukar jag be sambon byta kanal

precis innan slutet för det fixar jag inte alls.

Gamla gubben börjar bli blödig...



Näää ut med hunden sen sova.

En dag kvar innan ledigheten...

Torsdagen kan ni glömma bort snälla ;)



 

Av Michael - 11 januari 2011 18:38


  Kanske inte så mycket till träff utan jag hade en

känd person som kund i kassan idag. Behövs ingen presentation gissar jag.

Måste medge att smilbanden drogs det inget vidare på men kanske va trött och längtade hem...



Filminspelning pågår så kanske får man se andra

kändisar trilla förbi.

Nog tjatat om detta, nu ska jag äta pommes med grillad kyckling.



Återkommer...


Av Michael - 10 januari 2011 22:51



  Vandrade jag ut i nattens mörker.

Likt en pingvin gick jag på såphala vägar.

Lägg sen till att jag hade en hund som drog mig som en kälke.

Som pricken över i:et möter vi Leo´s favorit... En Sharpei som gurglar från pungen av ilska och min från djupet av diafragman.



Precis det man önskar sig när fötterna INTE får det minsta grepp

på vägbanan. Såg troligen ut som en skitnödig pingvin just då och vek av för

att slippa hantera konflikten.



Sen var det bara att fortsätta den vingliga färden runt

och bara försöka ta mig hem livs levande eller utan

allt för stora skador... (Tänka sig det gick)



Har även agerat "Tomte" idag...

Hoppas jag gjorde rätt för mig och valde rätt.

Kan ju kanske få något utav det och glädjas av mina

grannar som så gärna ville göra mig glad... ( håller tummarna )



Men himmel va klockan går.

Dags att krypa ner under täcket.

Imorgon ska barnen upp klockan 7

för sen väntar första skoldagen efter det

långa plågsamma jullovet ( ja plågsamt för oss föräldrar )



Önska mig lycka till, jag kommer behöva det.




 




Av Michael - 9 januari 2011 16:46







Kotletterna kokar på spisen.

Puttrar ihop med tomater & champinjoner...

Riset ska snart kokas upp sen

ska vi avnjuta en smarrig söndagsmiddag.



Tyvärr förstörs kvällen av skidor.

Det blir att hälla i sig middagen sen springa

fortare än vinden upp til datorn igen.



Någon som vill hålla mig sällskap ?

Av Michael - 9 januari 2011 15:50







Kanske inte riktigt så men nästan.

Gick från Netto på den iskantade vägen.

Hade uppförsbacke på hemvägen och fick

möte med en liten taliban på 1.55 som naturligtvis

inte kunde hålla sig på fötterna som så alla

andra människor och faller mot mig...



Liten som han var fällde han den stora Goliat

ja alltså mig själv på stabbiga 115 kg och 191 cm

ovanför havsytan...

Han bocka och bugade, tacka för han slapp slå i marken

utan fångades upp av "lilla" obetydliga mig...



Sjäv har jag fruktansvärt ont i höften och knät

men jag lever vidare med guds goda vilja...



" Allahu Akbar "

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards