•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Direktlänk till inlägg 4 juni 2011

Förbannade Ohyra

Av Michael - 4 juni 2011 23:33

     Enda nackdelen med sommaren är vad ?

Jo det ska jag förklara för dig som inte vet...

Dessa förbannade myggor & knott som attackerar.

Under promenaden med hunden i dungen kändes det

som hela gerillan attackerade och det uppstod en svärm

av surrande mygg i och utanför huvudet...



Getingar kan jag fixa men mygg avskyr jag.

Samma sak när man ska sova och det kan surra långt ifrån

huvudet men man hör den hela tiden. Till slut

tänder man lampan, söker upp den lilla ohyran

och avlivar den med tidning eller en bok i ren ilska...



Min dotter är otroligt känslig mot myggbett

och betten sväller upp till enorm proportion...

Jobbigt när man vill kunna sova och ha fönstret öppet

men ändå måste linda in sig som en mumie.



Fast just nu har hon STÖRRE problem än myggor.

Detta problem stavas "LILLEBROR" och han gör verkligen

livet till ett rent kaos och han gapskrattar av glädje...



" Syskon kärlek "



Ja den som lever får se.

Hon vill bara äta upp sina bullar

och vi vill att stillheten skall lägga

säg så man får en normal vilopuls...



Imorgon ska jag nog packa

fiskeväskan och se om jag kan dra

upp några krokodiler ur Vänern...

Skulle bli mildare väder men jag håller tummarna.



" Någon som vill fiska ? "





 

 
 
Nettan

Nettan

5 juni 2011 00:02

Sexig rumpa du har på headern ! ha ha !
Den som ändå hade en sån. Ha ha !

Jag diggar varken getingar - som jag springer skrikande ifrån - eller mygg som jag också får jättebett ifrån.
Just nu har jag fått både bett på fötter och händer så det ser ut som jag har falukorvar som fingrar och tår och inte prinskorvar - hur kul är det. Ha ha !

Syskon-kärlek är härligt - not !

Lycka till med fiskandet imorgon !

Puss och kram på dig och ha det gott !
kramiz

http://hasselby.blogg.se

Michael

5 juni 2011 00:05

Ja inte är det MIN rumpa vännen :)
Min är 3 ggr så större tyvärr :P

Schhyyy !!! Man önskar inte lycka till utan säger "ha ett riktigt skêtfêskê" ^^

Godnatt & Sov gott :)

 
Nettan

Nettan

5 juni 2011 01:00

ja. inte är det min rumpa heller ! Ha ha !
Men jag kämpar för att komma dit ! HA HA !

ok,

http://hasselby.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michael - Fredag 19 april 13:08

      Först regn sen snöblandat vidare till halvt om halvt hagel och slutligen snööööö...   Va fan!   Nu skriver hustru från jobbet att det kommer snöa hela sommaren, ho har blitt galen....   Skulle gå på match imorgon men det f...

Av Michael - Måndag 15 april 14:28

      Man kanske inte alltid ska skriva vad man tycker men denna gången anser jag att VI har inget att skämmas för, det bör andra göra.   55 år gammal och inte varit så stor fotbollssupporter mer än hemma i soffan men på dom sena...

Av Michael - Måndag 15 april 13:28

      Och här sitter jag och lägger in mina Youtube låtar på Spotify listan så jag kan förlänga promenaderna med mina favoriter...   Plockar bort lite udda låtar och i med mera upbeat så man får upp pulsen en aning. Skulle säkert ...

Av Michael - Fredag 12 april 13:47


      Regnet faller igen...   "chasing you like a shot of whiskey" Ja lite så är det att fånga dagen med vackert väder faktiskt.   På tal om väder, min vän Magnus gnällde en dag om ha minsann inte bokat snön som föll. Roliga  i ...

Av Michael - Torsdag 11 april 17:47

      Men det har banne mig inget med Trisslott att göra utan vädret. Regnet försvann och solen tittade fram igen.   Plötsligt har vi +12 och strålande solsken. Sånt är man inte bortskämd med i dessa breddgrader.   Som tur är har ...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards