•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 5 augusti 2012

Av Michael - 5 augusti 2012 23:40







Vår 16-åriga dotter har hamnat i barndomskoma.

Går igenom filmer från sin barndom och har troligen sett filmerna

så många gånger att dem blir ospelbara.

 

 

 

Men så länge som hon hellre gör det än att krypa hem

på trottoaren dyngfull så får man vara tacksam. Den dagen kommer säkert

den med men får gärna ta tid på sig.

 

 

 

Kvällsmaten intagen (inget speciellt Sandie) och tv-bänken står på sin plats

och det stinker målarfärg i hela vardagsrummet eftersom färgen är ju

naturligtvis torktid 1 dygn så jag är glad jag ska sova på övervåningen inatt.

 

 

 

Ska snart krypa ner för morgondagen är fullspäckad.

 

  • 10:30 Läkarbesök.
  • Installatören kommer.
  • Berglund kommer och bär... ( Ja jag får väl hjälpa till då )
  • Kanske fiska...
  • Kortspel...
  • Göra klart tv-bänken...

 

 

Ja ni ser... z z z Z Z Z z z z   GOD NATT ! ! !

Av Michael - 5 augusti 2012 18:43







Precis hämtat en sekretär som vägde ungefär

som en hjullastare. Tung som satan och tur jag fick bärhjälp.

Imorgon får jag en annan som ska hjälpa oss.

Då kommer den mänskliga Hulken/Hunken från Gotland Patrik Berglund.

 

 

 

Imorgon kommer även vår diskmaskinsinstallatör.

Hoppas han mår bättre jämfört med idag.

Han fick nog solsting igår *fniss* och ligger på soffan nu.

 

 

Dags att omfamna det sista av solskenet.

Frugan målar klart tv-bänken så jag får hitta på något annat.

 

 

Tom Peng Pung - Tji Ko Sing

Av Michael - 5 augusti 2012 15:00







MEN.... Värmen tar styggt när man slipar och skruvar utomhus.

Ingen direkt tryckande värme men den rtillräcklig.

Frugan tar insidan (smart va) mer svalare inne än ute på baksidan.

Ska be om lite hjälp nu så vi hinner måla före regnet kommer som det sagts

i tidningar och vädret på tv.

 

 

 

Senare blir det kortspel och troligen mat hos mor & far.

Håll tummarna på att vi vinner massor ^^

Va sker hos er denna vilodag ?

Av Michael - 5 augusti 2012 11:54







Där befinner sig mn diskmaskinsinstallatör... ^^

Stackars sate som mår så dåligt en söndag som denna.

Funderar på om jag ska såga lite och göra klart vår tv-bänk kanske.

 

 

 

Ska dela hyllan på 2 och finna användning för båda utan att förspilla

något. Man villju slippas samla på sig massa skräp hemma.

Vet inte riktigt var jag ska börja dock. Alltid lite svårstartad och ser ut som om

vädret ska skifta till det sämre.

 

 

 

Hoppas på att jag även ska fixa ett nytt charmigt skrivbord  till min dotter.

Hennes gamla får min son fast vi får nog snygga till det först. Ett skrivbord i händerna

på en  rastlös tonårstjej kan vara förödande... ;o)

 

 

 

Dags att ta sig i kragen !

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards