•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Direktlänk till inlägg 28 maj 2017

Sumpdag i dubbel bemärkelse...

Av Michael - 28 maj 2017 12:07



Mors dag ska vara en glädjens dag

sägs det men för vissa av oss som inte har vår mamma

i livet längre kan denna dag bli en sorgens dag.

 

 

Har gjort ett försök med min vän och grannes hjälp

snyggat till på mammas minnesplats. Syrener och gravljus

pryder denna dag.

 

 

Att sen späda på sorgen med att tömma magsäcken

ur nästan varenda öppning är inget roligt.

Kanske tur man inget smör hade till mackorna för nu är

magen ganska tom.

 

 

Enda positiva med denna dag är att regnet

faller så jag kan få lite syre och grönskan får

vatten. Det kommer inga större mängder men luften förändras och min fot mår bättre. Inget illa om värmen för då kan mina leder värma sig (usel blodcirkluation) men samtidigt så är foten mer känsligare mot värmen.

 

 

Sen LÄNGTAR jag efter att få BADA...

Den dagen såren sluter sig ska jag slänga mig

i vattnet BUMS...

 

 

Nu vila...

 
 
Ingen bild

Anna

28 maj 2017 16:54

Förlorade min mor för 3 månader sedan så saknaden är stor men ägnar dagen åt att tänka glada tankar, leta fina minnen och har kommit på fina saker idag och mina barn med om sin mormor.
Leta i din minnesbank och tänk på allt fint hon gav i livet.

Michael

30 maj 2017 22:19

När man är i såna svackor som jag ofta är blir det mesta nattsvart och man ser tyvärr inget ljus i tunneln... Tack för dina ord vem du än må vara. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michael - Måndag 18 mars 06:36

      Och jag går ut med denna känslan just idag.       Gick och la mig efter 22 igår och vaknade ganska utvilad efter 4 och sen 2 timmar senare vaknar frugan och rufsar till håret på mig.   Betalat räkningar och snart ska vi...

Av Michael - Söndag 17 mars 13:12

      Jo det ska jag tala om för dig. Här uppe på "gräddhyllan" Blåsut (Vänersborg, för dig som tror på Stockholm) börjar man höra gräsklippare (-2) man hör även alla hantverkare som startar sina projekt (nämnde jag -2?) det kapas ved, kl...

Av Michael - Måndag 11 mars 16:20

      Ingen hockey men jäklar va det BLÅSER I TRÄA IDAG... Nordliga vindar som nästan får Svea att lyfta så henne får man hålla hårt i denna dag.   Olika dokumentärer går växelvis här hemma nu när hustrun får bestämma. Nästa vecka b...

Av Michael - Lördag 9 mars 16:35

      Känns som jag gör framsteg med foten. I dagsläget är det en spricka kvar att behandla. Varje gång man kolla upp tån så hoppas jag men som så många gånger är det en sårficka som måste klippas upp.   Slipper dock massa omläggninga...

Av Michael - Lördag 9 mars 16:28

      Ja detta var inte den starten jag ville ha. Fick många timmars sömn inatt så det var skönt.   Hockey gav ingen glädje tyvärr. Kan finnas hopp om att ta 1 poäng eller 2 då vinner VI serien så än är det kanske inte hopplöst.   ...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards