•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 19 juli 2018

Av Michael - 19 juli 2018 21:31




Fick en fråga för många år sen om

varför jag bloggar. Har gjort det sen 2oo6

men kom ihåg frågan nu av någon märklig anledning.

 

 

Ja varför?

Har lättare att skriva av mig än muntligt tala

om hur jag mår, eller hur livet ligger till.

Hade svårt redan i skolan med att stå framme vid katedern

och hålla muntliga föreläsningar.

 

 

Jag fick panik och låste mig direkt.

Kan än idag känna samma känsla men kan nog hantera

det på ett bättre sätt än i yngre år.

 

 

Kanske är ovanligt med 50-åringar (snart) som bloggar

men jag gör det för min skull ingen annans. Ska inte sticka 

under stolen med att det är kul med kommentarer och att

man gillar det som skrivs.

 

 

Hoppas ni fortsätter och läsa för

jag kommer fortsätta skriva av mig.

En slags virtuell dagbok kan man säga...

 

 

Nu blir det film!

Av Michael - 19 juli 2018 14:02




Fånga dagen...

 

 

Ja denna dagen har gått så snabbt.

Tyckte det var för en liten stund sen vi hämtade Nellie

och om 2 timmar ska hon hem till mamma igen.

 

 

Ska som jag skrev förut göra ett nytt försök till

att fånga Abborrar för nästa vecka kommer Isabell´s

son som ÄLSKAR 3 saker...

 

  • Stekt Abbore
  • Morötter
  • Coca Cola

 

Sen på lördag blir det nytt försök på

Loppis igen och hoppas på en slant igen. Allt

går ju som sagt oavkortat till vårat Bröllop.

 

 

Loppisen är även en slags rehab för oss båda

som egentligen ogillar folksamlingar så vi testar varandra

med att lämna den ene för en liten promenad men försöker

samtidigt ha ögonkontakt med varandra.

 

 

Gillar att retas så ibland sitter jag på en

bänk mittemot och skickar meddelande på messenger

och frågar om hon säljer mycket, väl medveten om

att det inte finns en själ i närheten av våra bord...

 

 

Nu ska jag fota böcker som ska säljas.

Sköt om er och drick massa... Ja även vatten också ;o)

Av Michael - 19 juli 2018 09:50



INTE bara mitt liv som har raserats

av ett drägg utan även andra i min vänskapskrets.

HUR har jag inte med att göra utan nu ska jag försöka

lyda dennes råd och ruska av mig skiten...

 

 

Isabell säger ofta ordet KARMA så vi

får hoppas att det kommer tillbaka och biter 

redigt hårt i arslet en dag. (ju fortare, desto bättre)

 

 

Idag ska vi till min dotter (tröttmössan) och hämta barnbarn

och sen ska vi hem igen och underhålla det lilla energiknippet

till vår bästa förmåga. Han kan inte ha ärvt den energin av dig min älskade dotter. Du är som björnen och vill gå i ide. *fniss*

 

 

Hoppas på att komma iväg och fiska senare.

Hoppas på bättre... "ett redigt sketfeske"

 

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards