•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Direktlänk till inlägg 8 maj 2021

Skingrat tankarna....

Av Michael - 8 maj 2021 18:42



Istället för att trampa runt i skiten

så gick jag ut till hustrun som först klippte gräsmattan

och sen rensade ogräs i grusgången.


Jag försökte dra mitt strå till stacken, eller jag bar jord

med spade till gräsmattan och sen drog jag mig in i den 

varma husvagnen och målade lite.


Det dummaste man kan göra på nätterna precis

när du ska somna är ställa dig frågan,

- Om man gör så?

- Kan man göra så?

- Klarar jag av att övertala Isabell?

Natten blir mer eller mindre sömnlös. . . . .


Husvagnen va det jaa. . . .

Ska kolla efter en tapet som vi ska sätta på

"toalettdörren" som bryter av mot det vita vi målat.

Just nu sitter det en sliten, bubblig bild med detta motiv

på dörren


  Men den ska bort, gissar att klistret

var för dåligt så nu har jag fått frugan att fundera på en våd

med detta motiv istället som är över från tiden jag byggde kassadisk.

Hjälp mig övertala henne snälla *blink*


 

Märkligt nog gav hon mig fria händer i husvagnen men här

ville hon ha veto och betänketid så jag börjar tydligen

tappa mark och ansvaret en smula känns det som.


Jaja om de bara gäller en tapetvåd så får det gå.

Kommer få ta mig an andra fighter som är minst lika

viktiga, som var mattan kommer ifrån. 3 meter ska den vara, tjock

och ha snyggt mönster. Vi kollade på ett ställe där den kostade 

"endast" 650:- och det tog emot trots att de va snygga mattor.


Men jag VET var det finns "tjocka, snygga, billigare"

mattor så ännu en gång måste jag försöka övertala henne

att ge vika en smula. Lyckas jag Isabell ? *puss*


Ha en skön kväll !

(ja ser på tv och Isabell storstädar) *typiskt*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michael - Söndag 19 maj 17:36

      Årets varmaste dag. (+26 i skuggan)   Stekande hetta och jag fortsätter dagen som jag slutade igår med att snickra vidare.   Bänken står klar så nu ska jag fortsätta med grinden som ska sitta på framsidan.   Ska bli skönt ...

Av Michael - Lördag 18 maj 18:42


      Kan bara hålla med dig där Tobbe.   Hon håller mig under strikt kontroll precis som Ronja gjorde med Birk, på en rep längds avstånd.   Skulle dock ha behövt åtstramning av  repet idag för jag gick som vanligt in i kaklet i...

Av Michael - Lördag 18 maj 07:39

Ja nu har jag gjort beställningen.   Snart kan jag och Tobbe sammanstråla med våra magneter och städa stadens vatten från metall som skräpar ner.   Gissar att jag får binda fast den gamle vid havet för han hävdar ju själv bli sjösjuk...

Av Michael - Onsdag 8 maj 15:12

      Med att göra saker i mindre doser. Det gör lika ont efteråt men inte lika länge numera så jag har kortare tid att  behöva vila upp mig.   Igår tog jag dock i för mycket. Jag städade nere i hyresvärdens utrymme så det blir lä...

Av Michael - Måndag 6 maj 21:32

      Ja det var ett måste efter veckan som varit. Ryggen var inte snäll inatt och mina armar ska vi inte tala om. Säger som Ivan Boring:: - Svetten rann uppför ryggen.   Imorgon är det dags igen för ett besök till Bildoktorn före s...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards