•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 15 november 2023

Av Michael - 15 november 2023 17:47




Ja det sker inte ofta att jag får eller

ansöker om det eftersom jag i min trånga skalle

ofta inbillar mig att jag gjort rätt och det sker kanske

40% av gångerna.

 

Ska INTE starta eget Tobbe utan nu ska jag rätta

till ett fel som skapades innan vi flyttade hit.

 

Samtidigt som vi började packa trodde vederbörande

tidsoptimisten att det minsann skulle finnas massa tid

till att fix till hustruns bord som jag och hennes dotter

fick med henne på vår sida att låta det målas om.

 

Som jag svek henne. 

Bordet ser ut som en katastrof numera då jobbet

blev ett hast jobb och då blir resultatet som det blev med.

 

Men nu ska jag göra ett grundligt slipjobb och har vi tur

(läs JAG) så ska vår hyresvärd tillika ägare till LITAB Lack

förbarma sig över oss hoppas jag och sprutlackera det.

 

Sen saknas bara 6 stycken stolar så har vi en matsalsmöbel igen.

Värsta är att vi får besök om drygt 2 veckor och då kan det ju vara

bra att ha middagsgästerna på annan plats än i soffan när vi ska äta.

 

Ingen som har 6 oklädda vita stolar att skänka

eller sälja billigt ?

 

Fotnot: tur att hustrun kom på att det gamla bordet skulle

återbrukas igen för det blev ett ordkrig i ren frustration

från båda sidor men mest mig. Jag ville göra en egen design

men fick både den verbala ritning och virket nertryckt i halsen

så än en gång fick jag backa (som tur var)


Ha en fortsatt trevlig kväll !

 

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards