•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Direktlänk till inlägg 19 april 2009

Goddag Kyrkobesökare...

Av Michael - 19 april 2009 11:50




Ja inte för att min blogg är en kyrka...

Men kanske läses den av mer besökare än Vänersborgs Kyrka och där ska man ju vara en söndag sägs det.


Summera slutet av veckan är ganska rolig med tanke på vad som hänt.

Fredagen var helt kaotisk i denna stad och händelserna var det enormt pådrag av olika anledningar...


Vi hade:


  • Misshandel ( 70 Ungdomar )
  • Knivslagsmål...
  • Misslyckat självmordsförsök...

Ska berätta lite mera om detta självmordsförsök...

Började med att en person som ville ta livet av sig och gick för att lägga sig på järnvägsspåret. Tåget var antingen försenat eller så gick inget alls så han beslutade sig att dränka sig... Väl vid vattnet som är riktigt strömt ansåg han vattnet vara för kallt och när hans vänner inte ville/kunde påverka vände de honom ryggen och han var borta...


Vi hade 2 helikoptrar flygandes i närheten från strax efter 00 och den hoovrade fram tills efter 1 och till slut visade det sig att personen ångrat sig och begett sig till en närliggande fest och dränkte sina sorger i sprit...


Polisen fick sin information och överlämnade personen till föräldrar sägs det... Vilket tumult !!!


Igår hade vi först middag hemma sen åt vi varma mackor och spelade kort hos mina föräldrar fram tills klockan var efter halv 1 och skämten hade låg tröskel från alla håll och skrattet fick alla att chippa efter luft flera gånger...


Idag är vädret växlande... +10,4 och blåsigt.

Sambon skall ta med barnen ut till stugan och jag blir hemma med en huvudvärk som just nu ruskar om halva nervsystemet känns det som... Blir nog sängliggande en tid idag tills skiten släpper. Tur man har värktabletter hemma för dem kommer behövas idag...


Nog med noveller för idag... Sköt om er !



 
 
Ingen bild

snosfia

19 april 2009 13:24

Oj oj, det var en hel del som hände hos er. Jag föredrar din blogg framför kyrkan, det ger så mycket mera enligt mitt sätt att tycka:)

Hoppas du blir av med din huvudvärk så du slipper lida hela dagen.

Kramar om och önskar dig en fin dag!

 
Ingen bild

Micke

19 april 2009 13:31

Svar Snosfia:

Ja det sker märkliga ting runt denna stad :D
Huvudvärken försvann efter ett tag men jag känner den lura i vassen... Kram :D

 
Sofia

Sofia

19 april 2009 13:36

Men när jag läser ditt inlägg så ser det ju ut som du kallar sambon för skata!
Det får du ju ändra.

Ha en fin dag!

Sofia

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

 
Annelie

Annelie

19 april 2009 14:25

Ååå.. vad roligt med kortspel.
Jisses vad kort vi hann och spela nu när mamma & pappa var hos oss i 2 veckor.
Vi spelar plump och poker.. det är verkligen både roligt och att tiden går så enormt fort.

Poker brukar vi även spela med ett par kompisar, tur man har nån att spela kort med.

Trevlig fortsättning på denna söndag.. // Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michael - Lördag 18 maj 18:42


      Kan bara hålla med dig där Tobbe.   Hon håller mig under strikt kontroll precis som Ronja gjorde med Birk, på en rep längds avstånd.   Skulle dock ha behövt åtstramning av  repet idag för jag gick som vanligt in i kaklet i...

Av Michael - Lördag 18 maj 07:39

Ja nu har jag gjort beställningen.   Snart kan jag och Tobbe sammanstråla med våra magneter och städa stadens vatten från metall som skräpar ner.   Gissar att jag får binda fast den gamle vid havet för han hävdar ju själv bli sjösjuk...

Av Michael - Onsdag 8 maj 15:12

      Med att göra saker i mindre doser. Det gör lika ont efteråt men inte lika länge numera så jag har kortare tid att  behöva vila upp mig.   Igår tog jag dock i för mycket. Jag städade nere i hyresvärdens utrymme så det blir lä...

Av Michael - Måndag 6 maj 21:32

      Ja det var ett måste efter veckan som varit. Ryggen var inte snäll inatt och mina armar ska vi inte tala om. Säger som Ivan Boring:: - Svetten rann uppför ryggen.   Imorgon är det dags igen för ett besök till Bildoktorn före s...

Av Michael - Söndag 5 maj 14:57


      Kan bara hoppas att ni kan förlåta mig. Känner jag Tobbe rätt kommer hans pekfinger upp i luften och ett stort ICKE!!!   I gårdagens inlägg skrev jag att våra hantlar skulle väga 17 kg. Att läsa på hantlarna utan glasögon är i...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards