•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Direktlänk till inlägg 5 januari 2010

Underbara Vinter...

Av Michael - 5 januari 2010 16:32





  Denna vinter har varit precis som jag önskade mig.

Kraftigt snöfall sen kalla vindar men hellre det är snöblandat och massa slask.

Sen har man inte sett mycket av pulkabarn i backarna men ändå gapar butikerna tomma på allt va pulkor heter. Min dotter hade hört igår att på Bauhaus i Uddevalla hade dom fått sälja plastlock till soptunnor för att barnen skulle få åka i backarna...



  Ska återgå till jobbet på fredag igen...

Gör en liten mjukstart mest för att se hur kroppen fixar att arbeta igen. Hoppas att jag ska kunna byta bort nästa lördagsjobb (16:e) eftersom min sambo gav mig och familjen biljetter till att se Färjestad spela mot Frölunda.



  Inväntar middagen nu med spänning.

Inte ens sambon vet hur det ska smaka för hon ska experimentera idag så vi får helt enkelt se hur det kommer att smaka. Tydligen var den klar nu så jag får smyga ner och se glad ut hur det än smakar.


 
 
Ingen bild

mickis

6 januari 2010 12:52

Hejsan!
Vad bidde det för midda?

Hoppas du känner dig ok & kan jobba på fredag!
Ha en toppen dag!
Kramizzz

 
Micke

Micke

6 januari 2010 15:31

Svar Mickis :

Vi fick pommes, fläskytterfilé med en sås gjord på creme fraiche med några kryddor. Smakade gott !

Ja jag gör en mjukstart och läkaren sa att fixar jag inte heltid skriver han nytt läkarintyg på halvtid men jag vill inte gå hemma mer nu...

http://tomten.bloggplatsen.se

 
Eine

Eine

7 januari 2010 01:47

Heja Frölunda!!
Hoppas du har det bra. Bloggar väldigt sällan just nu. Kanske kommer jag ingång igen efter en tid. Gott nytt år.

http://www.metrobloggen.se/EMY

 
Micke

Micke

7 januari 2010 10:04

Svar Eine :

Jo det återstår att se imorgon hur jag mår efter en veckas sjukskrivning. (Ischias)

http://tomten.bloggplatsen.se

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

7 januari 2010 10:59

Vi har väl lite olika uppfattning/känsla om vinter men det spelar ingen roll. Lite väl kallt har det varit på sistone och mer snö behövs inte. Men VACKERT är det och jag hoppas kunna få till fler foton framöver också

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Micke

Micke

7 januari 2010 13:26

Svar Tintin :

Jag är ingen storälskare av vinter men gillar verkligen snötäcket som ligger på marken och i träden. Är inte sämre människa för det jag LOVAR... Tack för ditt besök

http://tomten.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michael - Torsdag 25 april 20:31

      Är folk besatta av djävulen?   Detta ville min hustru att jag skulle fråga er läsare.   Det skjuts mer och mer besinningslöst på våra gator. Nu kan man inte ens säga ifrån utan att bli nerskjuten och dessutom framför sitt ...

Av Michael - Onsdag 24 april 15:41

      Fiskesäsongen 2024!   Hämtade hem fiskeväskan och kikade genom den lite innan jag tar hem resten.   Är fortfarande på tok för kallt. Skulle bli en smula varmare till helgen men då ska jag köra med skurborsten och såpa sen ...

Av Michael - Fredag 19 april 13:08

      Först regn sen snöblandat vidare till halvt om halvt hagel och slutligen snööööö...   Va fan!   Nu skriver hustru från jobbet att det kommer snöa hela sommaren, ho har blitt galen....   Skulle gå på match imorgon men det f...

Av Michael - Måndag 15 april 14:28

      Man kanske inte alltid ska skriva vad man tycker men denna gången anser jag att VI har inget att skämmas för, det bör andra göra.   55 år gammal och inte varit så stor fotbollssupporter mer än hemma i soffan men på dom sena...

Av Michael - Måndag 15 april 13:28

      Och här sitter jag och lägger in mina Youtube låtar på Spotify listan så jag kan förlänga promenaderna med mina favoriter...   Plockar bort lite udda låtar och i med mera upbeat så man får upp pulsen en aning. Skulle säkert ...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards