•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Direktlänk till inlägg 28 januari 2010

Vart inte pannkaka...

Av Michael - 28 januari 2010 17:26





Jag hade ju lovat min son igår att vi skulle ha pannkaka till middag.

Men när jag och sambon shoppade på ICA MAXI fanns det något annat som lockade mig mera. Det fanns lövbiff 1.1 kg för 87:- och det stod på förpackningen "kort datum - ät snart" så jag gjorde pommes i fritösen och stekte lövbiff...



Efter MAXI tog vi en jordgôbbs shake på McD innan vi rullade in på den automatiska biltvätten för att skaka av lite vägsalt och vår bilantenn "tyvärr" sen in på SIBA. Vi sökte ett kompliment till den skärm vi sett på Komplett.se och fanns den på SIBA för 100:- mera. Sen visade det sig att det var sista som stod uppe och de drog endast av 100:- vilket jag ansåg som gnidet.



Men vi köpte den för 1490:-

precis som den vi såg på nätet.

Så nu står den här våran 21,5" skärm stor och fin.

En helt ny värld öppnade sig eftersom mina misstankar om den gamla skärmen

visade sig stämma. Svag i ljuset och hade cp-ryck ibland så nu var rätt stund att byta...



TITTA SÅ SER DU DEN

 
 
Nettan

Nettan

28 januari 2010 19:32

Mums ! Va gott det lät med nyfriterade potatisar och en lövbiff ! Synd att du bor så långt ifrån annars hade du fått en matgäst till ! ha ha !

Då var det inte din syn det var fel på utan den gamla skärmen.
Bäst du passar dig nu då när du sitter framför datorn och ser allt ! haha !

Ha en bra kväll !

kramizar

http://hasselby.blogg.se

 
hanna

hanna

29 januari 2010 08:03

gött med en ny skärm,,,,
Ha en bra fredag,,kram!!

http://www.hanna76.bloggagratis.se

 
Emma-Pemma

Emma-Pemma

29 januari 2010 13:57

Härligt med ny skärm!! Då kan du kika på alla dina foton igen, bara för att njuta... :))

Vill ge dig en lång, mysig Emma-kram. Bara för att Du är Du.

Önskar en trevlig helg!

http://minnietiger.blogg.se

 
Henrik Olsson

Henrik Olsson

29 januari 2010 18:26

Ha en trevlig helg!

http://www.henrikolsson.eu

 
-Nena-

-Nena-

30 januari 2010 16:13

Det lät gott :)

Kul med ny skärm.

Ha en fin fortsättning på helgen

http://nena.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Micke

31 januari 2010 11:06

Svar Nettan:

Smakade gruvligt gott :)

Svar Hanna:

Jättegôtt med ny skärm :)

Svar Emma-Pemma:

Ja det värsta är att jag gjort om bilder i ljust eftersom jag trodde det var fel så nu blir det till att återställa bilderna igen... *suck* =)

Svar Henrik:

Hoppas du haft en trevlig helg med... =)

Svar Nena:

Smakade gott, ny skärm och ny stol... Vilken lyx =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michael - Onsdag 20 mars 12:26

      Utöver allt annat som jag SKA/VILL göra så kommer jag på ännu fler saker. Det skapar ett viss kaos och huvudbry tyvärr.   Nyss så funderade jag på vad jag skulle kunna utföra mer med strö pinnarna och då avbröt hjärnan förnuftet m...

Av Michael - Tisdag 19 mars 17:52

      Kan ju knappt lyft fötterna över badrumströskeln men det ska inte hindra ett hushållshjon från att slita i sitt anletes svett och plågor.   Man skulle nästan tro att Tobbe är min hustru som han härskar över sociala medier och hu...

Av Michael - Tisdag 19 mars 11:14

      Ja man kan inte kalla det annat. Hela gårdagen efter vår dog-walk så var jag inte stöddig.   1.8 km kändes skönt men det fick jag ångra sen. Man skulle ju hem med och jag räknade ut att vi troligen skulle ha lika lång promenad...

Av Michael - Måndag 18 mars 06:36

      Och jag går ut med denna känslan just idag.       Gick och la mig efter 22 igår och vaknade ganska utvilad efter 4 och sen 2 timmar senare vaknar frugan och rufsar till håret på mig.   Betalat räkningar och snart ska vi...

Av Michael - Söndag 17 mars 13:12

      Jo det ska jag tala om för dig. Här uppe på "gräddhyllan" Blåsut (Vänersborg, för dig som tror på Stockholm) börjar man höra gräsklippare (-2) man hör även alla hantverkare som startar sina projekt (nämnde jag -2?) det kapas ved, kl...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards