•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Direktlänk till inlägg 10 april 2010

Förklarar Krig !

Av Michael - 10 april 2010 10:01






Mot ALLA Katter !


Eller ska kanske uttala mig mer korrekt.

ALLA j-vla katter som anser sig tycka vårat trägolv

på altanen är deras toalett.



Förklarar snart krig mot deras ägare med men innan

jag gör detta ska jag ha säkra bevis på att just deras

J-VLA KATT har spytt och skitit på altanen.

sen ska jag be dom komma och torka på skiten efter sina

förbannade djur annars kan det osa hett om öronen.



Jag har ju turen att bo med en sambo som är medlem i styrelsen

på området (sekreterare) så jag utnyttjar snart detta

ämbete när jag ska överföra KATTSKITEN !!!

till vederbörande ägare.



Kommer även göra min hund glad och släppa

ut han i vilket skitväder som helst om jag ser

en enda katt som sitter och skiter innanför mitt staket...



SATAN VA FÖRBANNAT TRÖTT JAG ÄR PÅ KATTER !!!!

 
 
Kicki

Kicki

10 april 2010 10:11

...e väl inte katternas fel egentligen...de e väl ägarna som får ta sitt ansvar för dessa djur...

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Micke

Micke

10 april 2010 10:13

Svar Kicki:

Sant men jag ska ha konkreta bevis innan jag
överlämnar ansvaret. Tror du tänker som mig "KATTJÄVEL" om ditt golv, möbler, dynor är impregnerade av kattpiss, avföring och spyor eller hur ?

http://tomten.bloggplatsen.se

 
Emma

Emma

10 april 2010 10:34

Äger själv 3 katter men alla är dock inne året om.. En av anledningarna till det är ju att dom är ras och avelskatter, den andra är att jag inte skulle kunna ha uppsikt över dom ute.

Har själv upplevt hur jävla jobbigt det är när grannarna lät 4 av sina 6 katter springa ute.. Kissa på dörrmattor och på dynorna som var till stolarna! Idag har de bara en katt som är ute och det har verkligen underlättat för oss andra!

Har man djur ska man ta ansvar för dom!! Tycker du gör helt rätt som blir arg och tänker be dom ta hand om skiten!!

Fast själv skulle jag kräva att alla som har utekatter skulle komma och göra rent!

Lycka till!

http://laserduskriverjag.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Fidelisa

10 april 2010 11:03

Jag har ju katt som du vet men inne katt.Jag förstår dig fullständigt, inte roligt alls när det blir som hos er :( Kattägarens ansvar är det verkligen men klart det är katten som gör detta som få ut för det!!!Kattälskare är jag men om jag hade en uteplats skulle jag verkligen inte vilja ha det på detta vis. Hoppas ni får ett stopp på detta!
För övrigt önskar jag dig en fin dag:)
Kramar

 
Ewa

Ewa

10 april 2010 11:41

Heja, Heja! I vår förening får katterna inte springa lösa ute om helgerna när de flest är hemma.

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mita

10 april 2010 12:58

Jag har ju själv katt som är ute året om samt att det kryllar av katter i kvarteren men jag har aldrig varken sett eller märkt av kattavföring hos oss, undrar varför katterna väljer att göra sina behov på din altan, katter brukar ju mig veterligt vilja skita i sand, grus eller jord så att de kan krafsa.....för ni har väl inte snö fortfarande?

 
Linda

Linda

10 april 2010 13:27

Håller med dig här vännen... Jag har ju hund men plockar alltid upp efter honom (om vi inte går mitt ute i skogen där folk vanligen inte vistas) och får alltid höra att ALLA hundägare minsann inte städar efter sig men... Hur äckligt det än e med all hundskit som ligger längs vägarna så bajsar dom iallafall inte på andras tomter, i andras dynor till utemöbler, i barnens sandlådor mm. DÄR snackar vi sanitär olägenhet... Nä, gott folk... Ta reda på era satans katter istället... Ni har kommit undan länge nog nu...

http://linda-anordinarygirl.blogspot.com

 
Micke

Micke

10 april 2010 13:33

Svar Katarina:

Ja man kan hålla sig för skratt när man inser va de gjort tyvärr. Önskar dig detsamma =)

Svar Ewa:

Ska kolla upp vad som gäller i denna förening med.

Svar Mita:

Ingen snö under detta tak. Men ska banne mig sätta skräck i katterna jag och Leo ^^

Svar Linda:

Ahh en som förstår min vånda =)
Ja dom ska inte slippa undan längre ;)

Kram

http://tomten.bloggplatsen.se

 
Ewa

Ewa

10 april 2010 18:22

PS. Jag är en uttalad HUND-människa!

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michael - Fredag 19 april 13:08

      Först regn sen snöblandat vidare till halvt om halvt hagel och slutligen snööööö...   Va fan!   Nu skriver hustru från jobbet att det kommer snöa hela sommaren, ho har blitt galen....   Skulle gå på match imorgon men det f...

Av Michael - Måndag 15 april 14:28

      Man kanske inte alltid ska skriva vad man tycker men denna gången anser jag att VI har inget att skämmas för, det bör andra göra.   55 år gammal och inte varit så stor fotbollssupporter mer än hemma i soffan men på dom sena...

Av Michael - Måndag 15 april 13:28

      Och här sitter jag och lägger in mina Youtube låtar på Spotify listan så jag kan förlänga promenaderna med mina favoriter...   Plockar bort lite udda låtar och i med mera upbeat så man får upp pulsen en aning. Skulle säkert ...

Av Michael - Fredag 12 april 13:47


      Regnet faller igen...   "chasing you like a shot of whiskey" Ja lite så är det att fånga dagen med vackert väder faktiskt.   På tal om väder, min vän Magnus gnällde en dag om ha minsann inte bokat snön som föll. Roliga  i ...

Av Michael - Torsdag 11 april 17:47

      Men det har banne mig inget med Trisslott att göra utan vädret. Regnet försvann och solen tittade fram igen.   Plötsligt har vi +12 och strålande solsken. Sånt är man inte bortskämd med i dessa breddgrader.   Som tur är har ...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards