•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under april 2011

Av Michael - 20 april 2011 17:22







Magen känner sig måttligt nöjd.

Dock en liten huvudvärk på G

så jag tar inte ut dagen i förskott...


- - - -


Men annars har det varit en behaglig dag.

Underbart väder att ha semester i och jag

gissar att det är massa att göra på jobbet.

Måste dock lära mig släppa taget...


- - - -


Påsken närmar sig.

Vad har ni för planer och vad brukar ni äta

för gott på Påskafton ?

Här blir det Karlssons blandning i form

av prins... eller ni fattar va ?

Det blir en mager kopia av julbordet fast

vi byter ut Julmust mot Påskmust...


- - - -


Smälter maten...

Av Michael - 20 april 2011 14:47


 



Har inte samma känsla som sambon

men jag har gjort ett litet försök... Tycker att på baksidan

lyckades jag ganska bra. I tunnan växer innifrån en rosa luktärt och runtom planterade jag rosa nejlikor och margueriter...




Framsidan ville jag inte förstöra för mycket och ta all plats för sambon

så jag gjorde en liten diskret intill ingången.

Något som lyser upp och välkomnar...







Kommer nog bli massa nytt i framtiden

men nu får vi lugna ner oss ansåg tanten.

Hennes 40-års dag stundar inom kort... 





Av Michael - 20 april 2011 09:45







Framför mina fötter...

Kom detta...



 


Man kan inte annat säga

än dom SKA växa ute och inte plockas in.

Visst förstår man barn som plockar hem

till sin mamma... Det gjorde jag med som barn.

Men när man ser dessa stora ytor täckta

som en matta tappar man andan.


- - - -


Jag längtar till kyrkstigen !

Av Michael - 19 april 2011 23:49







3 Gånger fick Vänersborg

Blackout...

3 Gånger slocknade hela innerstan med 2km omkrets.

Allting slocknade och Telefoner, Mobiler ja allting

slutade fungera...


- - - -


Kändes som ur en Hollywoodfilm.

Många i området där vi bor började tända ljus.

Ficklampor tändes och många gick man ur huse.


- - - -


Mina grannars barn gick kanske en aningen överstyr.

Dom kastade in pizzan som de nyss köpt

och gick in i Protective Mode.

Skulle beskydda området med soft airgun.


- - - -


Sen att dom besköt skatbon

och misstänkte Al-Qaida för att släcka ner

denna enormt strategiska kommun verkade mer

göra dom taggade än skrämda...


- - - -


Läs om det i tidningen...


- ELAVBROTT -

Av Michael - 19 april 2011 19:25









....För det kommer bli spännande...






Tänk om man ändå hade något spännande

att skriva om bara.

Känner mig helt tömd på idéer och har inget

spännande alls att prata om.



- - -



Eller egentligen har jag massor som

jag VILL skriva om men det kanske inte

alltid vore så lämpligt.



- - -



Man kan tro att fantasin har tagit ut

semester fullständigt den med.

Orken sinar, förutom ute i trädgården.

Ibland önskar jag att jag hade samma

energi som Leo...



- - -



Ja energin men inte kanske hans vanor.

Just nu är det löptikar i närheten för

han är som en gatusopare och släpar tungan

i asfalten och runt på gräsmattan ute på

promenaderna och man glider med som en våldnad...



- - -



Bättre göra något annat...


Heipa !!!




  

Av Michael - 19 april 2011 15:14







Först en snabbis till sopstationen.

Sen ner till ICA Kvantum där vi handlade

hårfärg till vår dotter.

Jag blev sen hämtad av en god vän

som ville ha mig som bollplank utan boll.


*. - - - - - .*


Sen åkte vi till Kuröd och Blomster Landet

i Uddevalla så hon fick köpt blommor till

sina krukor på trappan.


*. - - - - - .*


På vägen hem genom gamla Uddevallavägen

stannade vi för en manlig kissepaus

och som tur var hade någon kapat björkar

så vi kunde plocka med oss björkris hem.


*. - - - - - .*


Nu vet jag inte vad jag ska skriva

om så för en liten stund ska jag fundera

på framtida inlägg...


Ciao !



 

Av Michael - 18 april 2011 20:39







Bli så fruktansvärt mätt

på 3 skivor kött och sallad...?

Ja sen åt vi baugett skivor till.


. - - - - - - .


Kanske hade sin förklaring ändå.

Men jag är mätt och belåten.

Frågan är om man orkar med

att äta våfflor med...?


. - - - - - - .


Frågan återstår...

RÖSTA gärna på min nya omröstning.

Av Michael - 18 april 2011 19:05







En stillsam dag har det varit.

Lite huvudvärk efter handlingen som

jag dock botade med en solskenspromenad

dock utan kamera som jag grämde mig över.


- - - - - -


Under tiden åkte sambo & mamma till

Blomster Landet och shoppade loss....



 


Så nu blomstrar våran framsida som sig bör.

Kommer nog byta ut lite allt eftersom.

Uti vänsterkant döljer sig en stor vacker ljusvinröd

Akleja som min mamma mutade mig med så jag

ska motiveras mer att sätta upp hennes taklampa

i köket så nu har jag maskinen på laddning...


- - - - - -


Grillen laddad för fläskytterfilé

till oss vuxna och hamburgare till ungarna.

Ska endast äta en sallad till för nu är vi båda

så enormt trötta på pommes.


- - - - - -


- Toarulle -

( Fruktansvärt trött på denna låten )


Va händer hos er ikväll ?


Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards