•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 15 januari 2012

Av Michael - 15 januari 2012 19:52







Tack vare Marina Borg...


Jag har letat efter en ram till min underbara Border Collie

litografi tavla och efter lååååång tids sökning fick jag en ram av henne

med vad hon kallade det "ett avskyvärt motiv" så nu fick jag

ÄNTLIGEN tummen ur och slipade den ute i kylan med slipmaskinen.



Bättre väder hade man kunnat önska men har man slipat

skaft utomhus i -16 grader så var detta ganska humant.

Kunde säkert haft på mig lite mer kläder dock.

Men nu är ramen lackad mattsvart och ska torka innan jag kan

sätta in motivet i ramen...



Hade kanske önskat att det satt glas i ramen men tydligen

hade förre ägaren troligen pajjat glaset och sen bytt

ut mot plexiglas och som alla vet blir det lätt repigt.

Får hoppas det inte förstör tavlan allt för mycket för

då köper jag en glasskiva och sätter in.



Ingen tid mer att Blogga för nu

ska jag Googla fram griffelfärg och se var man kan

finna den Billigaste... Tips någon ?

Av Michael - 15 januari 2012 14:08







Söndagen...


En vilodag jag helgar med alla medel idag.

Huvudet spränger och mitt höger knä känns krossat.

Men det finns säkert ljusglimtar om man känner efter.



Igår firades jag av mina föräldrar och fick snygga kläder

och AXE som jag ÄLSKAR !

Förhandlade till mig massa nya saker till jobbet så nu ska

vi samordna och plocka in massa nya möbler som vi ska sälja.



Gjorde klart med ett sängbyte på samma gång.

Vi fick in en säng som vi nu ska byta mot våran gamla.

Den ska slipas och målas om sen får vi en helt annan säng.

Sonen ska ha ny och den gamla ska till butiken.



Ja det var väl allt för denna stunden. Skallen ska behandlas

igen annars blir jag galen av allt bultande.

Kommer igen lite senare...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards