•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under januari 2014

Av Michael - 15 januari 2014 23:51





14:15 Ska jag grillas....

Är jag redo för detta ?

Har inte en aning ska jag ärligt säga.

Vet inte ens vad jag vill göra om jag kommer ut i arbetslivet.

 

 

Vet att jag ska vara säker på att det är DET jag vill göra

och att arbetsgivaren vill och vågar satsa på mig.

Gå in i något som man sen vet avslutas efter 1 år kommer inte

höja min arbetsmoral det minsta.

 

 

Hoppas jag får sova lite inatt.

Tankarna kommer rotera som en trasig torktumlare.

Håll tummarna !

 

Boop-boop-bido.....

 

 

 

Av Michael - 15 januari 2014 10:27

     


Man hör skyfflarna skrapa utanför...

Avundas dom lite men jag tar igen senare.

Har ramlat ner minst 2-3 dm utanför och på marken ligger

ett fett, ulligt vintertäcke...

 

 

          Min lilla Isbjörn ligger och vilar ena sekunden, sen sätter han sig bedjande vid altandörren för han vill ut och rulla sig i snön. Han verkligen njuter av att vara ute i snön och böka runt som ett tryffelsvin med nosen djupt under

vinterskruden.......

Av Michael - 14 januari 2014 16:02




  När jag sitter inne är det inte många knop.

När jag väl tar mig ut och får snöskyffeln i handen och intalar mig själv

att jag endast ska ta vår framsida och pappas går jag inte att stoppa.

 

 

Tog 4 av grannarnas framsidor med så slipper de skotta

efter en lång slitsam arbetsdag.Jag får annat att tänka på en stund

men blir dock inte så värst trött av det......

Av Michael - 14 januari 2014 07:54

  Att jag bloggar så här tidigt...

Inte alltid som jag planerar dagen eller att den blir som jag planerat

efter så få timmars sömn som jag haft den senaste veckan.

 

 

Hör inte till vanligheten att Leo får älgben till frukost men han

njuter min lille prins. Sonen äter frukost och ska snart bege sig till skolan.

Leo min lilla isbjörn ska snart ut och leka i snön som han älskar.

 

 

Leo´s husse ska bara försöka skrämma bort

John Blund som hänger obevekligt fast i ögonlocken.

En spruta och lite frukost får det bli sen får vi se hur dagen kommer bli...

 

 

 

Önskar alla en riktigt skön morgon..

 

 

 

 




  

Av Michael - 13 januari 2014 15:56

 


Inte alla som grattas på sin 45-års dag utav

närmare 85 vänner på Facebook.

Mycket trevligt att bli uppmärksammad av så många.

 

 

Blir en stillsam dag.

Hustrun jobbar till 22:oo så jag och sonen

får dinera ensamma denna högtidsdag (yeah right)

och idag ska jag göra en så lyxig middag som

ris & korv stroganoff...

 

 

 


  

Av Michael - 12 januari 2014 22:36





Det som så många avskytt och svurit sig trötta

över dess närvaro. Sent inatt, eller var det imorse föll snön.

Sakta föll stora fridfulla flingor ner och man såg dom från

gatulyktans sken och jag njööööt...

 

 

Hade verkligen svårt för att somna inatt.

Kanske var det för att jag har ett stundande möte

med AF & FK på torsdag.

Eller har jag ångest för att bli äldre ?

Inget jag kan påverka ändå så något annat är det.

 

 

Somnade runt 8 imorse  och vakna runt 12:30 kanske.

Har dock inte somnat i soffan (Halleluja) så det räknas som ett plus i kanten.

Då kanske jag har en 30% större chans att snart kunna sova inatt.

 

 

Märker att mitt skrivande börjar bli långrandigt

så nu ska jag avsluta med detta så ni kan sova tryggt.

Kanske får man massa inlägg imorgon vad vet jag...

 

 

Sov gott mina vänner...

 

 

 

    

Av Michael - 11 januari 2014 11:54

  Bett om den länge nog nu...

Sägs att den ska komma efter 18 idag så nu håller jag tummarna.

Medans andra åker pulka och kastar snöboll får jag roa mig med att

fota kläder som vi ska försöka sälja.

 

 

På tv visas bara skidor, skidor, skidor....

Ja om frun får bestämma såklart och för att få husfrid

ger jag vika helt enkelt och försöker slå dövörat till så gott det går.

 

 

 

 


  

Av Michael - 9 januari 2014 19:32

 

Ropen skalla från fjärran:

- Det snöar !!!

 

Glädjen steg inom mig och jag log lite faktiskt.

Tittade ut flera ggr men här kom bara regn.

Sen efter kanske 30 minuter ropade frugan från köket

att det snöade...

 

 

Njaaa... Inte hela sanningen kanske.

Det kom tunga blöta flingor och när det är

+1.9 grader ute försvann leendet tyvärr...

 

 

Kollade sen väderleken på tv och ska man tro dom kan nog

många bli ledsna till helgen... (inte jag) moahahahaha...

Ska bli spännande om det blir som jag hoppas.

 

 

 

Håller tummarna...   

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards