•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under februari 2014

Av Michael - 9 februari 2014 20:26






30 minuter först i hundgården.

Sen fick Vilda följa med hem och han har inte stoppat

in tungan ännu. Han flåsar som en travhäst och Vilda ligger och sover.

 

 

Han ligger ena stunden, reser sig och Vilda morrar

då lägger han sig direkt och piper som en gammal bildörr.

Undrar hur han ska orka med detta eller om han stupar efter sista

promenaden och den får dom INTE göra tillsammans...

 

 

Herregud...

Skämten haglade i hundgården och aldrig

har man haft så roligt av en sådan situation...

Tror jag kommer somna fortare än Leo, frågan är om jag måste

sova på nedervåningen eller om de går bra utan.

 

 

- Fan va gott jag inte bor hemma (säger dottern)

Härligt att se Vilda hoppa på Leo lite så blir det lite

jämlikt. Så fort hon reser sig och går iväg så sitter han

som bränt gummi i pälsen, det går inte att skilja dom åt...

 

 

Näää...

Nog om bordellprat.

Lite mer tv sen får det bli att krypa ner i sängen.

Önskar er en riktigt god natts sömn.....

 

 

 

    

Av Michael - 9 februari 2014 14:41





Fick ett mindre tokryck och städade.

Efter 1 timma sa kroppen ifrån men fick gjort massa.

Tyvärr fick jag en skallebank som jag inte haft sen 8-9 års ålder

då en nemesis ansåg det vara roligt att bulta mitt huvud

som en basketboll på ett betonggolv i vår trappuppgång.....

 

 

Kan lova det gjorde ont i veckor efteråt.

Lika ont har jag haft idag och det är inte roligt.

Annars har dagen bara vandrat på.

Fick dammsuga, kasta sopor, plocka undan så kanske

får jag en guldstjärna i boken intill frugans alla miljoner......

 

 

Hoppas det blir middag snart för magen känns tom

som det är just nu. Blev bara en banan till frukost och med

facit i handen så kanske det var en aningen för lite.

 

 

Lite soffhäng nu...

Av Michael - 8 februari 2014 14:03





Brukar heta " när alkoholen går in, går förståndet ut"

men va fan har jag för ursäkt ?

Suttit sen i torsdag med en kropp som fullständigt vägrar

göra som hjärnan säger.

 

 

Vill göra massa saker men finns ingen som helst

kraft, vilja eller ork till att göra något.

Det gör mig frustrerad, gråtfärdig och fullkomligt

trött på livet ärligt talat för jag vill inte leva så här mera.

 

 

Det sägs efter 40 så ska det bara bli bättre men för mitt

psyke känns det som jag naken och barfota kryper upp

för Mount Everest utan säkerhetslina.

Finns ingen under som tar emot, finns inget som står

ovanför och drar mig uppåt.

 

 

Ber om ursäkt för tråkigt läsande men idag

kan jag inte prestera bättre tyvärr.

Hela världen känns upp och ner.......

 

 

 

 

Av Michael - 6 februari 2014 13:50





Aldrig har någon backat så fort.....


Tänk att en fökylning kan vara så skrämmande.

Räckte med att näsan rann, rösten försvann & hosta konstant

så tackade dom för sig. Innan jag stängde dörren skulle dom såklart

skänka bort sin klubbtidning "Vakttornet" som jag ALLTID läser... NOT !!!

 

 

Gjorde något mer roligare som att skala potatis.

Till middag ska vi ha då som sagt potatis, stekt falukorv

med stuvade ärtor & morötter. (mums)

 

 

Ikväll blir det ensamhet i soffan.

Kanske film och utan tvekan Sportradion med ny FBK match.

Kan t.o.m unna mig att somna nere i soffan eftersom sonen är hemma sjuk

och ska få sova ut imorgon.

 

 

Nu får jag raska mig med maten

så ha en fortsatt trevlig torsdag alla där ute i cyberrymden...

 

 

 

 

Av Michael - 5 februari 2014 21:57



 

 

 

Avskyr ensamheten...

 


Torsdag till söndag ska man vara ensam igen.

Enda fördelen är att jag kommer ha kvinnligt sällskap.

En mycket vacker sådan...

 

 

Men för ung för mig.

Hon är endast 4 år och om allt går bra på fredag

ska hon sova över till söndag.

Leo ska ha pyjamasparty (typ) med övervakning.

 

 

Vilda ska komma och hälsa på eftersom hon

antingen löper eller skenlöper. Vi får, eller Leo får utforska

detta på fredag. (fy detta låter som en dålig sexnovell) Håller tummarna

för att allt sa gå bra helt enkelt.

 

 

Nääää... nu får det bli spruta i magen, lite kvällssmat

sen krypa ner i sängen. Sonen varit hemma förkyld och febrig

men hoppas han ska oorka med tandläkarbesök då han ska

få sin tandställning insatt...

 

 

 

 

Av Michael - 4 februari 2014 20:15




För att jag ska bryta samman...

En tanke, ett ord, en bild.

Min enfald, min dumhet har raserat min vänskap.

Varför är man så tanklös, varför kan man inte tänka före man agerar ???

 

 

Säga förlåt kommer inte förändra något heller.

Får oftast som svar att jag inte ska säga förlåt om jag inte menar det.

Hur ledsen jag nu än må vara så menar jag och har alltid menat

vad jag säger.

 

 

Helt tom inuti...

 

 

FÖRLÅT !!!!!!!!!

Av Michael - 4 februari 2014 16:26





Förkylningen satts sig på stämbanden...

Väser som en orm vissa stunder och såren växer

efter allt snytande.

 

 

Annars är vardagen ganska behaglig.

Ringde ett trevligt samtal idag och det var skönt att

få ventillera ur mig lite och nära vänner måste man vårda ömt.

 

 

Broderidesign vår firma (egentligen frugans)

har massor att göra och det kunde inte ha kommit lägligare

trots att frun får mycket att göra....

 

 

Hoppas allt löser sig......

Av Michael - 2 februari 2014 23:04





Svärmor.....

 


Denna vecka som varit har inte varit min vecka.

Igen träning, förkylning i fredags som stegrar, och nu idag

har jag fått problem med högerfoten p.g.a min diabetes gissar jag.

 

 

Udersidan bortdomnad och översidan värker, ömmer och gör

ont när jag stödjer och ska gå. Antingen ringer jag VC eller kontaktar

fotvården om råd för så här vill jag inte ha det.

 

 

Fick lite nya idéer på vad jag ska kunna hitta på

och det ska bli riktigt roligt och se om jag fixar det...

Nu lite tv sen ska jag krypa ner under täcket för en gångs skull.

 

 

Sov Gott

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6
7
8 9
10 11
12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards