•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 24 februari 2019

Av Michael - 24 februari 2019 21:38




Varför håller jag på ?

 

 

Traskar över åkern till grannen för att

plocka undan det virket som ska med hem och va händer?

Plockar i kanske 10 minuter sen går jag och hjälper grannen med att sätta upp fönster.

 

 

Har inte en tanke på när orken och lusten finns där

att ta tag i det som jag har att göra hemma utan det bara

försvinner och sen när jag vandrar tillbaka i leran

så förbannar jag mig själv i min enfald.

 

 

Finns så mycket som SKA göras och ännu mer som jag

VILL göra men varför sker det inget? Har inga svar

att ge mig själv och det gör mig så bitter rent ut sagt.

Ilskan sluts in i mig själv och ligger där och pyr tills

jag tappar kontrollen över allt.

 

 

Men men... Imorgon är en ny vecka och det kommer

säkert finnas en och annan sak jag antingen skiter i 

eller går överstyr med så varför gräma sig nu när det kan bli värre imorgon ???

 

 

Sov Gott

 

 

 

 

 

 

 

Av Michael - 24 februari 2019 11:36




Kan inte annat säga

än att gårdagen var en succé.

 

 

Först fixa bilen...

Och då menar jag allt.

Vår bildoktor är magisk när han sätter igång.

Jag gjorde ingen direkt nytta men fick lärt mig

en del som jag troligen kommer ihåg till en annan gång.

 

 

Inga fel lyser på displayen (peppar, peppar)

och när hustrun bromsar känner man inget som gnager

i själen eftersom bromsar är bytta på båda sidor fram.

Nu håller vi alla tummar och tår på att bilen går igenom på besiktningen.

 

 

Idag ska vi fylla släpkärra med gammalt

virke från grannens rivning så det ser jag fram emot.

Vad jag sen ska göra med det får framtiden utvisa.

Kunde inte låta det brännas upp även om det stör Friherrinnan på gården en smula.

 

 

- Livet är fullt av överraskningar -

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards