•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 1 juli 2020

Av Michael - 1 juli 2020 16:00


OM husvagnen går genom

besiktning imorgon har vi hela 2 veckor att ge oss

ut på minisemester. Vi kan dra och fiska, fricampa några dagar

bara för att vi kan och vill.

 

Inte ens i närheten av att vara klara med renoveringen

men den kommer vara så klar att vi kan övernatta i den.

Dock måste vi fixa till elen och lära oss hantera gasolen.

Elen kommer överses av husets 22-åriga elektriker sen måste

vi inhandla batteriladdare.

 

Som vädret är nu kommer jag troligen ge mig ut

och rolla lite färg. Imorgon kommer vi inte ha tid

för vi ska åka till kusten och försöka fånga makrill.

 

Har aldrig smakat det så ska bli kul att prova på.

Älskar dock rödspätta och strömming så det är säkert

ingen skillnad på makrillen eller ?

 

Hoppas !

 

 

Av Michael - 1 juli 2020 16:00


OM husvagnen går genom

besiktning imorgon har vi hela 2 veckor att ge oss

ut på minisemester. Vi kan dra och fiska, fricampa några dagar

bara för att vi kan och vill.

 

Inte ens i närheten av att vara klara med renoveringen

men den kommer vara så klar att vi kan övernatta i den.

Dock måste vi fixa till elen och lära oss hantera gasolen.

Elen kommer överses av husets 22-åriga elektriker sen måste

vi inhandla batteriladdare.

 

Som vädret är nu kommer jag troligen ge mig ut

och rolla lite färg. Imorgon kommer vi inte ha tid

för vi ska åka till kusten och försöka fånga makrill.

 

Har aldrig smakat det så ska bli kul att prova på.

Älskar dock rödspätta och strömming så det är säkert

ingen skillnad på makrillen eller ?

 

Hoppas !

 

 

Av Michael - 1 juli 2020 11:47



Var följdfrågan jag fick efter att

hustrun hämtat mig från medicinsk fotvård.

Vet inte hur jag förknippar det med skola men

lite så känns det.

 

Foten såg väl ganska hyfsad ut sen vi kom ifrån

hudmottagningen där allt gick 2 steg bakåt. Jag har en hud

som liknar rispapper och man skulle lätt göra sår med en tops.

Minsta lilla som snuddar benen skapar sår som tar längre tid

att läka tyvärr.

 

Naturligtvis har jag sen senaste besöket ådragit

mig nya sår. Både dom och jag frågar mig, - Hur gör du ?

Och jag svarar så ärligt jag kan, - Jag vet inte!

 

Har man ingen känsel så upptäcker jag sällan skadan

förrän blodet sipprar ut. Ibland så märker jag knappt det

och är man som mig sårkänslig kan man lätt få smuts

i såren som sen blir infekterade.

 

Så dagens schema ser ut som sådan att

jag kommer ta det lugnt OM det går och vi ska tydligen

till SNÄJK för att shoppa fiskedrag till hustruns son och det är 

ju inget man behöver tvinga mig till att göra direkt ;)


På dagens meny står: Pannbiff med sås och potatis...

Tillagat på mammas vis, bryna sen koka med lök 1 timma ungefär.....


 

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards