•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 8 januari 2022

Av Michael - 8 januari 2022 21:04



Med ett sundare liv och just nu

har jag för stunden slutat att äta efter 21.

Ja jag försöker skall erkännas och det verkar funka rätt bra.

 

Visst slarvar jag med att ta något sött men begränsar det

än så länge bara till lördagarna. Delar gärna med mig till frun 

som då protesterar och hävdar att det är mitt men så egoistisk

vill jag inte vara utan bjuder så gärna.

 

Måste försöka få in mer grönsaker i munnen

vid fler tillfällen än sommartid då vi som oftast grillar

och endast har en sallad till. (måtte de bli grillväder igen)

 

Mer potatis och mindre pasta.

Pasta är tillgjord medans potatis är naturlig och ibland

mycket godare och mer mättande till middag.

 

Största problemet är att hitta matlusten på

morgonen som alla säger är så viktigt. När jag vaknar är jag

oftast illamående, har lätt huvudvärk ibland och hemska ryggsmärtor

ska jag vara glad jag får i mig en banan eller äpple.

 

Snart mitten av januari så det är dags att 

komma i normala former igen. Lite matpengar på kontot

och nya recept att prova kanske och det brukar göra vardagen

en smula roligare. Har ju all tid i världen på dagarna att finna

nya maträtter så det ska jag roa mig med nästa vecka.

 

Hustrun får bli min smakprovare och recensent

sen får vi se om jag kan finna några vinnande nya koncept som

kommer gå hem hos henne.

 

Har ni något nytt man kan testa ?

 

   

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards