•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under juli 2009

Av Michael - 24 juli 2009 07:29




Milde himmel va trött jag är just nu.

Råkade somna på soffan igår efter jobbet och maten så när jag sen skulle krypa ner i sängen var det hopplöst att ens försöka somna...

 

Låg och vred mig runt i sängen och var mer förbannad på mig själv som inte kunde sova. Sen när jag väl somnat kändes det som om det var precis innan sambons klocka gick igång klockan 5 men jag lyckades somna om igen och upp klockan 7...

 

Dags för frukost sen ut med Leo innan jag ska cykla iväg.

Återkommer ikväll efter jobb, sallad med något nytt att skriva om hoppas jag annars får jag göra en återblick bakåt i livet och se vad jag kommer ihåg...

 

Önskar er alla en underbar dag !



 

Av Michael - 22 juli 2009 19:29




Nja det kändes inte så nu när man har facit i handen.

Gjorde de vanliga rutinerna som hunden, frukosten, middag men mellan allt det gjorde jag annat...

 

Jag dödade ogräs, högtryckte framsidan, och när Jana kom hem för att träna på sitt handikapp (golfswingen) så fick jag dåligt samvete för min oklippta gräsmatta och körde över min med...

 

Möblerade om lite på framsidan och planerade lite för framtiden. Ska ju julpynta som det anstår en "tomte" så det dröjer väl inte så länge till innan jag sätter dom tankarna på papper skulle jag gissa...

 

Hoppas kunna göra om vår hemsida inom kort och jag har skickat ett förslag till en person som är vän med min bloggvän Kicki.

Jag valde denna mallen och hoppas han kan göra något med denna mallen och jag hoppas även att det inte kostar skjortan... Jag hoppas på det bästa sen får det vara annars om det inte blir som jag önskar. Man kan ju bara ha 50 % chans till Lycka eller ???


 

Av Michael - 22 juli 2009 10:40




Ogräsättikan ligger nu och verkar mellan plattorna och jag väntar en liten stund till sen kör jag järnet med högtycken och gör fint på framsidan.

Hoppas bara att det håller sig rent nu och att ogräset slutar att krypa fram hela tiden...

 

Maskrosor och liten grön mossa är en återkommande plåga som jag vill bli av med och jag hoppas kunna avverka detta nu när vi har bekämpningsmedel hemma nu...

 

Försöker få min dotter och begripa  att det är dags för henne och gå upp nu men det går inget vidare. Tror hon mest är förvånad över att jag sitter här och tjatar på henne och inte jobbar. Hon får ju vaka över sin bror när vi jobbar vilket hon gör med bravur... (ibland tankspridd)

 

Men hon kan slappna av i 2 dagar nu för jag är ledig idag och sambon imorgon så det blir som semester för hennes del.



På tal om semester, har ni haft eller ska ni ha ?


 

Av Michael - 22 juli 2009 09:30




Helt otroligt men jag vaknade 20 över 8 trots att man ska vara ledig. Kanske lika bra att inte sova för länge för då vaknar latmasken i mig. Idag har jag lite saker att göra och gör jag lite av det slipper jag i helgen eftersom jag jobbar 9-15 på lördagen...

 

  • Hunden
  • Frukost
  • Döda ogräs
  • Högtrycka framsidan
  • Middag
  • Säkert något mer som jag inte kommer på just nu... ;o)

 

Bäst att sätta igång nu så jag hinner med allt.

Hyfsat bra väder idag, +20.4 grader och växlande solsken ute och som gjort för lite utomhus jobb...

 

Önskar er en underbar dag !



Av Michael - 21 juli 2009 22:36

  JAG SÖKER EN WEBBDESIGNER SOM SKA FÖRVANDLA DENNA SIDA

---> BRODERIDESIGN <--- TILL NÅGOT MER ÄN VAD DET ÄR IDAG. ÖNSKAR ÄVEN


ATT SIDAN SKA SEN KUNNA SKÖTAS AV MIG SJÄLV OCH OM DET GÅR VORE JAG TACKSAM. SÅ KÄNNER DU NÅGON ELLER OM DU SJÄLV KAN TÄNKA DIG GÖRA EN INSATS SOM JAG KAN TÄNKA MIG BETALA FÖR SÅ HÖR AV DIG... 


OBS! OBS! OBS! 


ÄR INGEN MILJONÄR SÅ SNÄLLA INGA FANTASI SUMMOR... 



ETT ENORMT STORT TACK !!!    

Av Michael - 21 juli 2009 19:59




Ska jag ha imorgon.

Tänka sig att JAG ska ha en ledig dag mitt i veckan. Sen att det har en baksida hör inte hit. Är faktiskt ingen baksida heller för jag får ledigt imorgon och jobbar på lördag mellan 09-15...


Känns verkligen mer och mer roligare att komma till jobbet varje dag. Trevlig respons får man med från kunderna när man tjuvlyssnar. Utan att skryta fick jag höra 2 kunder prata under tiden dom gick ut ur butiken om hur trevlig personalen var... ( THATS ME PEOPLE )


Fast idag har det varit svårt att vara glad och käck men man har inte visat det utåt som tur är. Haft problem med min hälsena och som tur var dök min f.d sjukgymnast från tiden från SAAB upp så jag fick rådfråga honom som tur var... Tog en diklofenac sen gick den sista timman väldigt bra faktiskt...


- Hur har er dag varit -




Av Michael - 20 juli 2009 08:09




Molnen hänger svarta och tunga över husen denna morgon.

Solen bryter fram mellanåt för att snabbt försvinna så jag funderar på att börja cykla före 8.30 innan regnet förmodligen kommer ner.

 

Ny dag, nya äventyr och 2 av mina kollegor på semester så nu får vi andra mer att göra. Dock kommer en annan tillbaka från sin 4 veckors semester så helt ensamma blir vi inte som tur är.

 

Jag hoppas ni kommer tillbaka igen efter semestrar för jag saknar många av era kommentarer för det är ju det som gör att man vill fortsätta skriva...



 

 

Sköt om er och ha en underbar dag !

Av Michael - 19 juli 2009 20:35




Sambon ville experimentera lite idag och vi gav henne fria händer.

Ingen av oss visste hur det skulle smaka och inte hon heller faktiskt. Vi skrev ut ett recept från internet som hon sen gjorde egen tappning av...

 

Kycklingfiléer som först stoppades med champinjoner sen virades med bacon och in i ugnen. Därefter stektes dem och fick sjuda i buljong och grädde sen serverades detta med ris... " GUDOMLIGT GOTT "

 

Kommer troligen komma ett recept senare när vi benat upp hur mycket av varje så ni får prova detta ljuvliga... Bra med experiment ibland, ja när det blir gott som denna gången iaf.


Allt tog ungefär 20-30 minuter att tillaga så det anser jag vara en simpel och snabblagad rätt som är billig med. En påse kycklingfiléer kostar 70:- och räcker gott till 4 personer...


Nu ska jag smälta det hela... Zappa lite och låta maten sjunka ! Snart dags för sängen sen upp och jobba imorgon igen.





 



Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards