•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under juli 2009

Av Michael - 27 juli 2009 22:26




Godnatt Mina Vänner...

En olustig känsla kryper över mig och jag kan inte riktigt

hantera detta så jag har inget skrivit idag.

 

Sköt om er så hörs vi kanske en annan dag.

 

Kram Micke



 

Av Michael - 26 juli 2009 21:51




Jag kan tydligen inte lämna kommentarer på bloggar som befinner sig på "Blogg.se" av någon märklig andledning så nu vet ni varför så ni inte tror jag dissar era kommentarer i min blogg...

 

Ska snart ner i köket och hjälpa till med kvällsmackan som ikväll består av rostbröd & svampstuvning som sen ska in i ugnen *mums* och förtäras med andakt...

 

Imorgon är det jobb igen och nya saker kommer säkert hända. Har arbetskläder som ska broderas till både vår Järnhandel och till andra butiken Tygladan så det kommer att rulla in lite extra kosing därifrån med snart och det är passande när sambo och barn ska åka båt till Danmark...

 

Men nu blir det macka !

 

 

...Godnatt Mina Vänner...



Av Michael - 26 juli 2009 19:49




Avgör själv efter vad som skrivs...



Kvicksilver i influensavaccin
Finns i konserveringsmedlet

Vaccinet som ska användas i Sverige vid massvaccineringarna mot svininfluensa innehåller kvicksilver.

Detta trots att ämnet är förbjudet i landet sedan första juni i år.

Det är vaccinets konserveringsmedel, Tiomersal, som innehåller det förbjudna ämnet.

Men man behöver inte vara orolig för att få i sig en skadlig mängd vid en vaccinering.

– Nej, det är bara om man har en extrem överkänslighet mot kvicksilver som det kan vara skadligt. Annars påverkar det inte hälsan, säger Jan Liliemark, professorn på Läkemedelsverket.

 

Extra viktigt för riskgrupperna

Inte heller gamla, sjuka eller gravida ska låta bli att vaccinera sig på grund av kvicksilvret.

– Det är tvärtom extra viktigt för dessa personer att skydda sig mot influensan eftersom de har ett nedsatt immunförsvar. Gravida, sjuka och gamla tillhör riskgrupperna som bör behandlas för att inte riskera att bli svårt sjuka, säger Jan Liliemark.

 

(Källa: Aftonbladet)



Av Michael - 26 juli 2009 16:01




Vi har ÄNTLIGEN fått iväg våran SAAB till verkstan med hjälp av våra underbara grannar som ställde upp och bogserade bort den. Gick sådär eftersom vår usla bogserlina gick av 2 gånger under resans gång och Jana fick köra mini rally med hastighet minst 30 kilometer under vad skylten visade...

 

Men nu befinner den sig utanför verkstan och skall opereras under morgondagen och jag hoppas det ska gå bra för vi har massor att göra med den före vintern kommer...


  • Fixa rosten
  • Lacka
  • Nytt högtalarsystem
  • Vaxa & Polera
  • Ny klädsel ( Överdrag )
  • Nya emblem
  • Allmän service...


Sen kommer den förmodligen se riktigt fin ut.

Ska köpa lack på sprayburk som har samma nyans som bilen är nu. Vi får beställa via färgkoden sen betala över 300:- för sprayen i förskott sen hoppas jag vår bil ska bli snygg...

 

Smälta maten en stund nu medans jag ska söka dekaler och emblem till vår lilla pärla... Take Care mina vänner !



 

Av Michael - 26 juli 2009 13:38




Någon som är intresserad av mina drömmar...?

Har sen barnsben oftat drömt och önskat mig dessa saker skulle slå in längre fram i livet...


  • Husvagn
  • Båt
  • Leva ekonomiskt oberoende
  • Resa till Skottland
  • Resa till Nya Zeeland
  • Skaffa Körkort

Sen allt det andra har egentligen slagit in faktiskt...

Visst är det materialistiska saker men säg den som inte önskar sig liknande saker men även att man har tillsammans med övriga i familjen sin hälsa i behåll...


Utmanar den som vill att skriva ner 6 saker som ni drömmer eller alltid önskat er i livet...

Skriv gärna i gästboken sen så jag kan kolla över hos er och se vad era drömmar och fantasier består av...

 

... Kram ...



 

Av Michael - 25 juli 2009 20:09




För att du tipsade om denna fabulösa människa som ÄNTLIGEN ska fixa bort vår gamla hemska sida och förvandla en ny till något mer attraktivt. Har längtat sen mitten av 2005 på att se en förändring som kanske kan locka till sig mera och nya kunder...

 

Ser verkligen fram emot att få en ny sida och det får ta den tid det tar helt enkelt så det ska inta skyndas fram. Nya foton skall tas och nya priser ska läggas till och slutligen önskar jag mig en ny dator som endast ska vara tillägnad hemsidan. 22" skärm ( 1700:- ) och ny låda ska införskaffas ( drömmer om det iaf ) sen får vi se hur det går med framtida drömmar...

 

Antingen förverkligas dom eller så förblir dom drömmar...

 

... Vad drömmer du allra mest om ? ...




 

Av Michael - 25 juli 2009 17:04




Fick jobba en extra dag men vart ju ledig i onsdags så jag klagar inte faktiskt... Vart lite segt idag men fick dagen att rulla på och allt gick smidigt med så  nu kan man somna med gott samvete ikväll med...

 

Hade ju ingen lunch idag så magen gick på tomgång när vi åkte hem. Tänka sig jag cyklade inte idag utan fick åka bil med en kollega till och från jobbet. En riktig lyx ansåg jag som nu cyklat flera mil i veckan och ville ta en dag ledigt från trampandet...

 

När vi åkte hem stannade vi på Netto för att handla mat. Hon shoppa lyx medans jag tog hamburgare som barnen verkligen gillade. (tur för mig) :o)

Nu känner jag blodsocker balansen börjar rätta till sig och lägger sig på en stadig jämn nivå igen...

 

...Har hänt hos er idag ?...



 

Av Michael - 24 juli 2009 21:34




På denna dagen och jag har inget nytt att skryta om egentligen.

Haft fruktansvärd huvudvärk men tror jag botade den med vätska och en underbar kycklingsallad efter jobbet...

 

Sambo och barnen är fortfarande ute hos svärföräldrarna på släktträff som jag missade eftersom jag jobbade. Men lite skönt är det för man kan koppla av, pilla naveln och bara vara sig själv några timmar. Ungefär som "Norrlands Guld" reklamen...

 

Ska jobba imorgon och det blir min första lördag mellan 9.15 - 15.15 ungefär och jag både hoppas och inte hoppas på massa kunder men man kan aldrig så noga veta. Blir det skitväder kommer det massa för det har tidigare statistik visat så jag hoppas på stårlande solsken...


Nej nu ska inte jag uppehålla er längre utan bege mig ner i soffan och somna zappandes. Önskar er en mysig fredagskväll och hoppas ni får sova gott när det nu bli...

 

...Natt Natt...


 



Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards