•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 7 februari 2009

Av Michael - 7 februari 2009 23:04




På denna dagen och inte haft ont under hela tiden... Imponerande va eller hur Ammis... *Ler*

Känns rätt gött faktiskt och slippa värk och andra krämpor och idag en hel dag men man får se vad morgondagen bringar...


Det har städats, tvättat, och allmänt grejat hela dagen så nu är det rent och fint 1 vecka ungefär... Sen tycker barnen att det är nog med det rena och kastar runt kläder, leksaker och annat smått och gott...


Nej nu ska jag inte gnälla och gny mera utan se framåt... Ny dag imorgon och nya händelser... Imorgon ska sambons föräldrar komma och fira min födelsedag jag hade i Januari eftersom svärfar blev sjuk och vi har renoverat hallen har dem inte kunnat komma så jag ska få paket igen =)


Innan dom kommer ska min son på kalas i grannkommunen där hans kompis ska fira sin 10-års dag på Innovatum  så det kommer nog bli roliga 2 timmar för hans del gissar jag. Klicka på namnet och se vad det är ni som inte varit där förut...


Nääe... lite crime time på tv sen sova. Hoppas grannen vill dra igång promenaderna igen och bege oss ut imorgon förmiddag...


Natt Natt



Av Michael - 7 februari 2009 18:02




Ett litet värmeljus står vid sidan om tangentbordet och under ligger en dvd skiva och fångar upp ljusstrålarna... Har lagat mat (hemlagat mos, Scan köttbullar, brunsås, lingonsylt) dammsugit, städat, lyft upp saker på vinden...


Känner att jag har gjort mig förtjänt av en liten mysstund vid datorn en kort stund. Känns behagligt när det är städat och man kan röra sig obehindrat i lägenheten. Sonen har städat och jag dammsög hans rum, dottern har städat och faktiskt så dammsög hon själv... Därav får hon sitta lite längre vid datorn fast hon egentligen har 1 timma/dag för annars struntar hon i verkligheten, läxorna och oss med för den delen...


Inte en aning om vad vi ska göra senare och vet inte om det var ikväll schlager skrölet skulle vara för då blir jag väl sittandes här ett tag till för det är verkligen inget för mig (usch, fyy, spott, fräs) :)


Spelar lite egen musik och slappar vidare... Kram



Av Michael - 7 februari 2009 12:25



Egen topplista tänkte jag skapa...

Utmanar alla som vill.


  • Bästa Film - The Warriors
  • Bästa Skiva - Iron Maiden - The Number Of The Beast
  • Bästa Sommarminne - Sommarhem på Visingsö (1983)
  • Godaste Glassen - GB Sandwich
  • Godaste Drickan - Iskall Pepsi Max
  • Godaste Maten - Fläskfilgryta
  • Bästa Hobbyn - Fiska
  • Bästa Egenskap - Hjälpsam


Kanske ser ut som en udda lista men varför ska man vara som alla andra ?

Jag kände för att sticka ut lite extra idag så nu vill jag se har ni svarar på denna utmaning... Kram Micke

Av Michael - 7 februari 2009 11:44




Ja kan ni tänka er att jag nådde 144 besök igår och de var inte dumt... Inget större rekord men jag klättrar sakta men säkert uppåt.


Fick även en ny bloggvän på länkarna så gör ett besök hos Husbloggen som ägs av Charlott... Hon och hennes man bygger om ett gammalt hus till nytt och det nya ser verkligen fint ut...


Hanna är på mig och frågar om jag lagt in eller tänker lägga in något men jag har fått värsta beslutsångesten... Vet inte vad jag ska lägga in och sälja vilket känns lite jobbigt faktiskt eftersom jag var eld och lågor inför detta och nu inte kan välja ens va jag ska lägga in... *skäms* (sitter nog många kvinnor och tänker "karlar" och kanske har ni rätt) men bara kanske... *blink*


Nää... göra annat en stund kanske ! Kram



Av Michael - 7 februari 2009 10:08



Ingen värk, inga smärtor, lite snuvig men de går att ta bort. Vaknade strax före halv 10 och ganska utsövd får jag nog säga. Haft masssa tankar inatt och jag vet inte hur jag ska bearbeta dem men det får lösa sig under tiden som går...


Fåglarnas sång fördärvas av skatornas förbannade kraxande och det kunde man vara utan faktiskt. Som ordspråket säger " Hellre en kråka i näsan än en skata i sängen " och nu har jag inget emot kvinnor och vill inte ha massa hatmail ;) så lägg bort den tanken snälla...


Om man kanske skulle gå ner och göra sig lite frukost... Lite gröt och några knäckemackor vore gott. Kolla lite tv och mysa med levande ljus är inte alls dumt just nu... Sambon ska snart ut och handla med sin mormor så då blir jag och sonen hemma i lugn och ro...


Frukost någon...?




Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards