•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 5 februari 2009

Av Michael - 5 februari 2009 23:13



Och valet blev WordPress som Björn tipsade mig om att ta...

Dels för att han sa det och dels för att bildkapaciteten var enormt stor och sånt uppskattas verkligen.


Ska göras en logga som han sen troligen får sätta in åt oss senare. Ska göra klart med min kompanjon först och se vad hon tycker innan jag ropar hej.

Tror inte det ska vara några problem alls utan vi löser detta tillsammans...


Sen har jag problemet med vad som ska läggas in medans Hanna har huvudet fullt av idéer gissar jag så hon kommer väl vara mer sömnlös än vanligt stackarn ;) (va har jag gjort med dig Hanna) :o)


Om man skulle krypa ner i sängen och kolla film...

Kvällens film blir (om sambon tillåter) My name is Bruce  och den verkar bra

för enligt Imdb så skrevs det följande: " The ultimate crowd pleaser " så det låter som en film för mig just nu...


Önskar er en underbart God Natt & Hoppas ni får/fick sova gott...



Av Michael - 5 februari 2009 19:18




Lika snygg som den första tycker jag...

Hoppas att ni tycker detsamma, äsch de skiter jag i för vi är nöjda.... :)

Sonen ville ge ett handtag för han har minsann snickrat i skolan och har man haft träslöjd kan man allt ska ni veta...


Nu har sambon gjort nedre hallen och upp i trappan. (se bilder nedanför)

Det ser riktigt snyggt ut och nu vill hon även göra om vardagsrummet så vi får se vad vi har råd med... Kostar tapeterna samma som dessa vi köpte i Januari  ( 39:-/rullen )  så gör jag gärna om vardagsrummet med och slipper den gula tapet vi har där...


Önskar mer kommentarer på mitt förslag som jag skrev om så stöd mig & Hanna så vi vågar satsa på detta... Vill ju prova och se om det går sen kan man säga att det inte gick eller att det var ett dåligt förslag...

Så kom med feedback nu snälla.


Trevlig Fortsättning på kvällen... Kram


Av Michael - 5 februari 2009 15:54




Har jag tillsammans med min flitiga och mångsidiga vän Hanna... Fick en idé igår om hur man kanske kan försöka tjäna lite extra pengar när man har lite tid över... Pengar vill man alltid ha lite extra av och då la jag fram ett förslag till henne om att vi skulle slå våra påsar ihop och lösa detta dilemma...


Föreslog att starta en ny blogg "Skapar Bloggen" där hon och jag skulle lägga ut saker till försäljning. Hon gör scrapbooking, målar tavlor och gör egna smycken... Jag däremot är inte lika händig men vi har ju vår broderifirma där vi kan göra massa olika saker så något ska jag väl komma på att försöka locka någon med... *blink-blink*


Hon blev eld och lågor och sprang ur trosorna (skämtar) av glädje... Hon ville börja med en gång men jag ska hitta en bloggsida eller ska jag kanske göra en ny här... Besluten är många att ta tyvärr men jag ska ta ett steg i taget och hoppas att det funkar...


Va tror ni om denna tanke ?

 


Av Michael - 5 februari 2009 14:57



Blev jag igår av Stort och Smått


Så här går det till:

REGLER: Bloggaren skriver 8 fakta/(o-)vanor om sig själv. Den som blir utmanad skrivet ett eget blogginlägg om sina 8 fakta/(o-)vanor.


 

  • Jag avskyr småkryp... (stampar direkt)
  • Jag äter för mycket...
  • Jag har vissa tvångsbehov...
  • Jag ÄLSKAR frukt...
  • Jag är beroende av Cola...(Pepsi Max - Cola Zero - Freeway Cola Light)
  • Jag oroar mig för mina barn... (VARJE DAG)
  • Jag är svag för kvinnors långa naglar & höga klackar... (Fyy mig) ;)
  • Jag är envis... (Fast på negativt sätt, tyvärr)


Och jag utmanar:

Alla i min länklista som vill deltaga... :D



Av Michael - 5 februari 2009 13:42



Sjuksköterskan Margareta Tiger i Härnösand har startat en protestlisteinsamling mot de nya reglerna i sjukförsäkringen.
Om Du också tycker att de är felaktiga och hetsande för den sjuke gå då in och skriv på  www.sjukskrivning.just.nu


Tänk på att ingen av oss är försäkrad mot sjukdomar och skador.
Ingen av oss vet vad morgondagen för med sig till oss själva, vår släkt och våra vänner.
Även om Du inte personligen känner någon drabbad, så tänk till, öppna Din empati...


Så skriv på listan nu det kostar inte mer än några sekunder av din tid... Micke




Av Michael - 5 februari 2009 11:21




Allt väl med er hoppas jag... Fortfarande lite vitt ute på marken men med +2.6 grader ute så tippar jag att den snön som föll igår inte ligger kvar så länge till tyvärr... Tyvärr säger jag mest för barnens skull för det har inte varit mycket pulkatid i backen det senaste halvåret så det vore kul med lite snö så dom kan få leka av sig lite.


Ska ta lite lunch nu och sen får jag se om kroppen och huvudet vill vara med resten av dagen. Sonen är hemma resten av veckan från skolan då hans förkylning inte vill släppa. Han sitter invirad i filtar där nere i soffan och spela playstation just nu medans sambon gör klart det sista av tapetseringen i hallen...


Hoppas själv på en jättebra dag med massa kommentarer från er läsare. Ja jag ska även smyga runt hos er inom en ort stund... Kram Micke




Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards