•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under maj 2012

Av Michael - 14 maj 2012 11:10








och ingen blev mer förvånad än jag...
gick lite groggy, trött omtöcknad i stormen med leo
som sprang lös betandes i det saftiga gräset.
vi kommer ut på grusvägen igen och han stannar till och jag hör ett skall.




"älgen" var min första tanke !
men det var inte ens leo som skällde utan han stod och
tittade förvånat på en collie som skällde besinningslöst på leo.
det som förvånade mig är leo... han som alltid visar ett argsingt beteende
emot andra hanhundar står fastväxt i marken och bara väntar på att kopplas.




lite stolt över att skrutten skötte sig trots han inte var kopplad.
kopplade honom och gick hem sen somnade jag i soffan.
vaknade nyss och nu ska jag försöka finna en mening med dagen....




några tips ?

Av Michael - 13 maj 2012 23:16








har nog aldrig råkat ut för det.
Man kan vara med om mycket i sitt liv men detta
var faktiskt min första gång och lite obehagligt kan tyckas.
i kolsvarta mörkret där man går och rastar hunden
kommer en gäspning som heter  duga...



under denna gäspning svartnar allt. "i shit you not"
knäar och ser ut som ett gigantiskt fyllo som tur ingen såg.
aldrig i mitt liv gäspat så det svartnar för ögonen, men som de sägs
det ska alltid finnas en första gång för något...



ja, nää, ska väl krypa ner...
ungarna ska till skolan, ja om man nu får tyst på näktergalen
som tydligen bestämt sig för att "INTE" sova utan spela och gala
långt in på småtimmarna tydligen.



Godnatt & dont let the bedbugs bite...




 

Av Michael - 13 maj 2012 16:47








men väl över 6o läsare igår.

krigets hetta avtog och idag var kroppen stel.

grannbarnen ville ha mer men jag orkade inte (gammal gubbe)
idag har jag kört sen 9 imorse och runt 1 så sa kroppen stopp för helvete...




jag somnade på soffan 1 timma efter att ha gjort följande :



  • rensat lite på arbetsbänk & satt fast skruvstäd i förrådet.
  • planterat rabarber hos mina föräldrar 6 klippt deras gräsmatta.
  • grävt upp höstanemoner sen planterat i krukor...
  • burit stenar
  • klippt vinrankorna
  • skruvat upp blomurnor på vägar...


    igår när jag handlade jord till oss beställde jag även blommor.
    tack vare en vän ifrån värmland så fick jag se de mest underbara blommor.
    jag som då inte  gillar pelargoner beställde 2 stycken...


    - pensépelargoner -




     




    som ska pryda vår framsida.
    tack så hjärtligt för tipset tanja...



    ska nog gå ut en liten stund till och njuta av solskenet.
    take care alla därute... förlåt mina dumheter & svagheter !


Av Michael - 12 maj 2012 21:07







" den som själv är utan skuld skall kasta den första stenen "



Mmmmmm...

gud nåde den som säger annat.

men vi vann första ronden, vi vann med decimerat manskap.

dem var 3½ medans vi var 2 så i slutet fick vi släppa lös hunden på dem...




jag och sambon hade rensat förrådet under dagen sen rensat undan böcker

som jag ska försöka sälja på facebook. massa sagoböcker med elsa beskow om någin vill köpa.

tillbaka till kriget nu !




Grannfrun vart tillfrågad att köpa vattengevär med behållare på ryggen för 30:-

sen va det hela igång. jag gick för långt och grannens barn tog tag i saken sen var

marierovägens vattenkrig igång fullskaligt och avslutades med seger till vår fördel och med en stor hink med varmvatten över grannfrun...




så nu har jag gamla gubben lekt av mig en stund. min son frågade mig:

- varför har du vattenkrig med grannen ?

- du är ju gammal...

jag replikerade:
- även gamla får leka, en del har barnasinnet kvar...




men nu får det vara bra.
både sonen och jag var dyblöta och min hoodie vägde minst
det dubbla och droppade som ett vattenfall...
känner hur jag börjar frysa mer och mer så kanske lite mer varma kläder först.




ciao mina vänner !





Av Michael - 9 maj 2012 18:11








när man har det lite mer tunt i plånkan än vanligt

och ska bege sig till affären och har sina inköp planerade

och inte ska avvika från det man ska ha...




Hur kommer det sig att det Alltid ska finnas massa saker på hyllorna

som gör att man stannar till liten etxra stund och kikar.

Man blir sugen, hungrig och käner att allt skulle vara bra att ha hemma.




en nu får det sparas !

Ska snart till ullared i slutet av månaden

för att inhandla lite kläder och annat smått & gott.

ikea på hemvägen och fylla på med nytt porslin vi slagit sönder hemma...

Troligen dricksglas med för det har jag lyckats ha sönder tyvärr... ( olyckor sker lätt )




huuuuuuuuuungrig !!!

Inte bra för jag känner lite sockerfall just nu

så jag får ta mig ett äpple kanske.



take care out there !

Av Michael - 8 maj 2012 22:36








jag har och borde inte gnälla egentligen.

har inget nyttigt gjort alls idag ja förutom det där " speciella " och med handen på

hjärtat var det inte sååå mycket att skryta över.




är det uppehåll imorgon kör jag vidare i trädgården eller på framsidan.

regnar nu och skulle tydligen fortsätta imorgon så jag drar på mig regnkläderna

om så krävs för jag ska rätta till stenplattorna sen köra högtrycken efteråt...




måste även göra ett besök till återvinningen.

förrådet är fullt nu så det ska tömmas utan tvekan.

Mycket spänd och förväntansfull just nu. hur ska det mottagas ?

kommer reaktionerna bli positiva eller inte ? kommer sova oroligt inatt.

inte på ett dåligt sätt utan snarare ett nervöst sätt...



håll tummarna ! ! !




Nej nu får sonen mig att gäspa med så det får bli att

krypa ner och zappa en stund innan jag slocknar.

hoppas ni får sova gott ! ! !




Sleep tight........

Av Michael - 8 maj 2012 09:38







När man väl vill göra något å ska moder natur stoppa inspirationen.

strålande solsken ute men iskalla vindar stoppar mg direkt.

p.g.a min diabetes har jag mer och mer blivit känsligare runt vrister

och under fötterna. går runt i romantiska grön/vita raggsockar inne för att slippa frysa.

för övrigt mår jag toppen och är som sagt full a inspiration...




har massor jag ska planera och annat roligt.

resa till ullared ska göras.

resa med buss till tyskland bara jag & sambon medans ungarna ska vara i stugan med mormor & morfar...

sambon ansåg att vi behövde fylla på barskåpet, för mig som inget dricker är "behöva" ett starkt ord.

men å andra sidan finns det "Billig" pepsi max ^^




ganska fantastiskt när 6 flaskor 1,5 L pepsi max kostar runt 39:- och i sverige ligger priser runt 79:- så det finns

verkligen pengar att spara för våran del denna sommar... blir mycket grillat så då måste man ha gott att dricka tycker jag...




på tal om grilla...

besvara gärna min nya omröstning !

Av Michael - 6 maj 2012 12:40








[12:44]

Ja jag förlorade mig själv där en stund.

Massa udda, konstiga tankar, födelsedagar, Trädgårdsdagar...

Men vi fokuserar på det positiva även om stunderna är få så ska man försöka

att se positivt på livet säger dem som vet.



Vad har hänt denna helgen därute då...? Bästa vore väl att fota så jag springer ut en snabbis...  



[12:52]

Då var jag tillbaka igen...

Här kommer en kort sammanfattning i bilder vad jag fördriver tiden med i ensamheten...



               


Vad har jag då hittat på...?


  • Sått men ej vattnat nytt gräs...
  • Planterat Jordgubbar i Ampel...
  • Planterat ny buske...
  • Planterat nya blommor...
  • Oljat in grillbänken...
  • Oljat in Rosportalen...
  • Snickrat & Oljat in Växthuset...
  • Lagt tillrätta plattor på framsidan...

Vad har jag för projekt...?


  • Lägga duk och sjösten rabatt framsida...
  • Göra färdigt växthuset...
  • Fixa en skylt (VÄLKOMMEN) över rosportalen...
  • Så Aklejafröer i växthuset...
  • Plantera Tomat (Körsbärstomater) i växthuset...
  • Drömma om mer växter...
  • Köpa mer Planteringsjord...

Ja ni ser...

Jag blir trött bara jag läser om det. *blink*

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards